سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجموع ارزش افزوده بخش کشاورزی ایلام بیش از ۹۵ هزار میلیارد ریال است

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: مجموع ارزش افزوده بخش کشاورزی این استان شامل کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری بر اساس آخرین نتایج رسمی حساب‌های منطقه‌ای ۹۵ هزار ۱۶۳ میلیارد ریال است.

زهره السادات حائری اظهار کرد: سهم بخش کشاورزی استان از ارزش افزوده این بخش در کشور ۰.۷۲ درصد است و استان ایلام در این زمینه، در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: سهم شاغلین بخش کشاورزی از شاغلین این بخش در کشور ۰.۷ درصد و استان ایلام در رتبه ۲۸ کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام یادآور شد: تعداد شاغلین این بخش در استان۲۳ هزار و ۳۹۳ نفر است که ۱۷.۱ درصد از کل شاغلان استان (۱۳۷هزار و ۱۶۸نفر) را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص ضرورت اجرای سرشماری عمومی کشاورزی توضیح داد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی، تصمیم‌سازی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب، صحیح و دقیق، اجرای موفق و نظارت و ارزیابی در این بخش نیازمند وجود داده‌های باکیفیت و به هنگام در پایین‌ترین سطوح جغرافیایی است که تنها از طریق سرشماری عمومی کشاورزی به دست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری یکی از مهمترین سرشماری‌هایی است که بعد از سال ۱۳۹۳ در کل کشور انجام می‌شود، تأکید کرد: با توجه به گذشت ۱۰ سال از سرشماری قبلی اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ اجتناب ناپذیر است.

سهم بخش کشاورزی از کل اقتصاد استان با نفت پنج درصد است.

فعالیت‌های ۹ گانه مشمول سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ شامل محصولات سالانه (زراعت)، محصولات دائمی (باغداری)، پرورش دام سبک (گوسفند و بز)، پرورش دام سنگین (گاو، گاومیش و شتر)، کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی (ماهی و میگو)، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و پرورش طیور به روش سنتی است.

مرغداری‌های صنعتی و واحدهای پرورش قارج خوراکی مشمول این سرشماری نیستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.