سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان مطرح کرد؛

دستور معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در تسویه بدهی چایکاران

استاندار گیلان از برداشت بیش از ۱۱ هزار برگ سبز چای در استان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مطالبات چایکاران به زودی پرداخت می شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم چای در ایجاد اشتغال پایدار در کشور اظهار کرد: برگ سبز چای یکی از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی تولیدی در گیلان بوده و سالیانه ۵۵ هزار چایکار به کاشت و برداشت چای در استان گیلان مشغول هستند.

وی با اشاره به برداشت بیش از ۱۱ هزار برگ سبز چای در گیلان گفت:بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۸۸۶ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته استاندار گیلان، همچنین با تلاش‌های صورت گرفته و طبق آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۴۲.۵ درصد درجه یک و ۵۷.۵ درصد درجه دو است.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکلات چایکاران بیان کرد: بر اساس ساز و کار ابلاغی از سوی شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و اطلاعات موجود در سامانه خرید تضمینی برگ سبز چای از تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱ لغایت ۱۴۰۳/۶/۲۳ مجموعاً ۱۱۴ هزار و ۹۱۳ تن برگ سبز چای به ارزش ریالی ۱۸ هزار و۷۰۱ میلیارد ریال از کشاورزان چایکار استانهای گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی‌ از مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرداخت حق السهم چایکاران دانست و تصریح کرد: در این نامه اشاره شد که قدرالسهم دولت (25 درصد) بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای معادل ۴۶۷۵ میلیارد ریال می‌باشد و تاکنون مبلغ ۳۱۱۱ میلیارد ریال آن تخصیص و پرداخت شده است.

استاندار گیلان با اشاره به جزئیات نامه ارسالی به معاون اول رئیس جمهور گفت: ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان چایکار، پرداخت مطالبات کشاورزان چایکار و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چایسازی پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت به مبلغ ۱۵۶۴ میلیارد ریال مهم‌ترین موارد اشاره شده توسط بنده در دیدار با معاون نخست رئیس جمهور بوده است.

عباسی از دستور معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرداخت حق السهم دولت به چایکاران خبر داد و بیان کرد: سرانجام معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای خطابه به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت باقیمانده حق السهم چایکاران را داد.

به گفته استاندار گیلان، در نامه ارسالی توسط دفتر معاون اول ریاست جمهوری اشاره شده است که در راستای درخواست اسدالله عباسی استاندار گیلان در خصوص مساعدت لازم نسبت به پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای با عنایت به ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان چایکار و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چایسازی ، به استحضار وی رسید و دستور مساعدت لازم برای انجام امور را دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.