سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۱۱ استان کشور

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها در ۱۱ استان کشور همچنان ادامه دارد و شاهد تشدید بارش‌ها در بسیاری از نقاط شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود.

 

کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در نواحی شمال شرق کشور صادر شده است، گفت: امروز در  استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان بارندگی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، گفت: از لحاظ دمایی شاهد کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی و زنجان خواهیم بود.

کارشناسی هواشناسی اظهار کرد: امروز در شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز باد و گردوخاک خواهیم داشت که در این زمینه هم هشدار هواشناسی صادر شده است.

وی توضیح داد: طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این پدیده هواشناسی است.

رفیعی گفت: توصیه می‌شود از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، اسکان و بر پا کردن چادر‌های مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز شود و از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌رو‌ها و دهانه پل‌ها اطمینان حاصل شود و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی اندیشیده شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.