سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۳۱ دفتر الکترونیک قضایی در استان اردبیل

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان اردبیل گفت: تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان به ۳۱ دفتر رسید.

صادق صادق زاده امروز در مراسم افتتاح پنجمین دفتر الکترونیک قضایی در شهر لاهرود گفت: با افتتاح این دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان به ۳۱ دفتر رسید؛ این رویداد نشان از عزم جدی دستگاه قضایی استان برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش مراجعات حضوری مردم و ارتقای کیفیت خدمات قضایی دارد.
معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان اردبیل افزود: با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، شهروندان می‌توانند به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری‌ها، بسیاری از امور قضایی خود را از جمله ثبت دادخواست، پیگیری پرونده‌ها و ثبت نام در سامانه ثنا را انجام دهند. 
به گفته او، افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی مهم در راستای تحقق عدالت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است؛ با این اقدام، ضمن کاهش بار کاری دادگستری‌ها، شفافیت در فرآیند‌های قضایی افزایش می‌یابد.
صادق‌زاده گفت: در حال حاضر، حدود ۳۲ خدمت قضایی به صورت خودکاربری و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود و در برنامه پنجساله هفتم توسعه قوه قضائیه مکلف شده است که سامانه خودکاربری را برای تمامی اشخاص ایجاد کند.
او بیان کرد: افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان اردبیل، گامی مهم در جهت تحقق عدالت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.