سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات سه میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار کالای غیر نفتی از مرز‌های خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۱۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی طی ۶ ماهه نخست امسال از مرز‌های خوزستان صادر شد.

 بهروز قره‌بیگی گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال  از نظر وزنی هشت درصد و نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.

 او پیش از این از هدفگذاری هفت میلیارد دلاری صادرات کالا طی امسال  از مرزهای استان خبر داد.

 مدیر کل صمت خوزستان با اشاره به میزان واردات در مدت ذکر شده افزود: همچنین میزان واردات از مرزهای استان در ۶ ماه نخست امسال هفت میلیون و ۶۱۳ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۱۳درصد افزایش و از نظر ارزشی تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است.

آقای قره‌بیگی می‌گوید: میزان درآمد گمرکات خوزستان در مدت یاد شده نیز ۹۱ هزار و ۶۸۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل پنج درصد رشد یافت.

رشد ۱۶۸ درصدی صادرات خوزستان به کشور عراق

مدیر کل گمرک اهواز با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول امسال سه میلیون و ۶۸۹ هزار تن کالا از مرزهای خوزستان به کشور عراق صادر شده است افزود: این میزان صادرات به ارزش یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۳۶۲ هزاردلار بوده که از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

او افزود: کشور عراق یکی از بازارهای مورد هدف صادرات خوزستان است و تلاش بر این است که با تعاملات بیشتر بخش بیشتری از بازار این کشور سهم صادرات استان شود.

تشکیل ۱۸ پرونده قاچاق در گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: در ۶ ماهه امسال ۱۸ پرونده قاچاق به ارزش ۸۱۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال در گمرکات استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پنج درصد کاهش و از نظر ارزشی ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

خوزستان سومین استان کشور در میزان صادرات کالا است و ۲۵ درصد تجارت کشور در این استان انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان پیش از این بر ضرورت ایجاد شرکت مدیریت واحد صادرات (EMC) به منظور کنترل، تسهیل، توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های صادراتی و ترخیص کالا در استان تجاری خوزستان تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.