سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه و سرنوشت امت اسلام با جبهه مقاومت لبنان رقم خواهد خورد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که راه و سرنوشت امت اسلام به یاری خداوند با جبهه مقاومت لبنان رقم خواهد خورد گفت: به رژیم جبار صهیونیستی اعلام کنیم که با رفتن یک سید حسن نصرالله، ده‌ها سید حسن به صحنه خواهند آمد.

 آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در تجمع حوزویان به مناسب شهادت سید حسن نصرالله در مدرسه فیضیه قم گفت: تجمع بزرگی که امروز حوزویان به راه انداخته اند به پاس تجلیل و تکریم از مجاهدی است که با یک عمر مقاومت و با پیکری خونین به لقاء خدا رفت و شهید سید حسن نصرالله علامه مجاهدی بود که از میان ما رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این شهادت‌ها نه تنها ذره‌ای از شور و نشازط مجاهدان نخواهد کاست بلکه به فضل خدا بر نشاط آنها خواهد افزود و تا نبودی رژیم طفل کش، جنایتکار و جلاد صهیونیستی این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و راهی که این شهید آغاز کرد پر رهرو خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شخصیت شهید سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این شهید را با ویژگی‌هایی ستودند و او را مجاهد کبیر خواندند و او فردی بود که یک عمر جهاد داشت و در آخرین لحظات برای نجات مردم مظلوم ضاحیه لبنان تدبیر داشت.

خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب او را شخصیتی با عظمت خواندند و جهان اسلام شخصیتی با عظمت را از دست داد و سید حسن نصرالله با نام شهادت صفا می‌کرد و آرزوی شهادت داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری وی را پرچم دار جبهه مقاومت در منطقه خواندند و منطقه به معنای لبنان، سوریه و یمن است. 

او ادامه داد: منطقه محل موشک‌های دور بردی است که بر قلب رژیم صهیونیست یعنی تل آویو فرود می‌آید، منطقه به معنای محل تربیت انسان‌هایی است که با موشک‌های بالستیک و دور برد خود حیفا را می‌لرزانند.

خاتمی افزود: سید حسن نصرالله بدون مبالغه قهرمان مقاومت بود و قهرمانانه در برابر آمریکا ایستاد و تربیت شدگانش نیز همین طور می‌ایستند و در این بین بایدن جنایتکار گفته است حق رژیم اسرائیل است که غزه را بزند و حقی مشروع برای آن‌ها می‌داند و می‌گوییم مرگ تان باد انسان‌های مسخ شده بی هویت که کشتن طفل شیرخوار را حق مشروع رژیم صهیونیستی می‌دانید.

او ادامه داد: کشتن بیش از ۴۰ هزار نفر و هزاران مجروح در پیش چشم جهانیان و دوربین‌های جهانی در غزه، آیا دفاع مشروع است؟ این حق شماست که مردم قهرمانانه بگویند "مرگ بر آمریکا" و رژیم صهیونیستی دست پرورده آمریکاست و کیست که نداند این بمب‌های چند تنی که ۴۰ بمب در یک روز در یک منطقه کوچک بیروت ریخته شد چه کسی به اسرائیل داده و این‌ها را آمریکا داده است و منطق ما این است که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رژیم صهونیستی جلاد از بن نامشروع است و این رژیم فاسد سرنوشتی جز از بین رفتن ندارد.

خاتمی با اشاره به این که مکتب سید حسن نصرالله مکتب ما نمی‌توانیم نیست و حزب الله هرگز در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود افزود: سید مقاومت منطقش این بود که حزب الله توانایی دفاع از خود را دارد و ما مقتدر هستیم و می‌توانیم و در این زمینه سابقه دیرینه داریم.

او ادامه داد: رهبری فرمودند سید مقاومت یک شخص نبود و یک راه بود و راه او جهاد و مقاومت بی امان در راه خدا تا شهادت است و این بزرگ مرد که افتخار آن را دارد که هم در حوزه علمیه نجف و هم در حوزه علمیه قم تحصیل کرده است یک عمر مجاهدت داشت.

خاتمی افزود: دشمن می‌خواهد ملت ایران را از مقاومت خسته کند، اما ملت ایران ملتی است که خستگی را خسته کرده و راه شهید نصرالله راه ماندن در صراط مستقیم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امت ما غرق ماتم هستند و جامعه ما در داغ یار برجسته سید الشهدا هستند، اما این داغ‌ها نباید وظایف ما را از بین ببرد و اولین وظیفه ما اطاعت از ولایت است آن چنان که سید حسن نصرالله این چنین بود.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: در همه شرایط به خصوص شرایط جنگی باید مطیع ولایت بود، چون با دنیایی وحشی در تقابل هستیم که نتانیاهوی سفاک در سازمان ملل صحبت کرده است و بار‌ها او را تشویق کردند و با دنیایی طرف هستیم که با دین ما طرف هستند و می‌خواهند دست از دین خود برداریم که نمی‌توانند و نخواهند توانست و در این شرایط خط ما باید خط ولایت باشد.

او تاکید کرد: زیست انقلابی، اسلام را حفظ کرده و خواهد کرد و این زیست اسلام را مانند خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان اسلام قرار داده است.

خاتمی در پایان سخنانش گفت: باید مراقب جنگ روانی دشمن و فضای مجازی بیگانه باشیم که در آن دروغ‌ها برای ایجاد اختلاف و سرد کردن مردم از انقلاب گفته می‌شود و بسیاری از خبر‌های فضای مجازی بیگانه فضای فسق است و باید در این عرصه مراقبت کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفت مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.