سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نماینده مجلس نسبت به تاثیر فضای مجازی بر تغییر هویت

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه فضای باز مجازی به مثابه ابزاری شده است که دشمن از آن برای تاثیرگذاری فرهنگی و تغییر هویت جامعه اسلامی استفاده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش درخصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و این که چرا رهبری بعد از چند سال دوباره این موضوع‌های فرهنگی را مطرح کردند، گفت: معظم له بار‌ها تاکید کردند که سند ۲۰۳۰ دنبال تغییر سبک زندگی است و دشمن می‌خواهد فرهنگ ما را در مدارس و بین دانش آموزان تغییر بدهد تا رفته رفته تغییر هویت در کشور اتفاق بیفتد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزار‌هایی که دشمن از آن استفاده می‌کند، بحث اینترنت و فضای مجازی است و به تازگی هم رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، نسبت به آن هشدار دادند.

روانبخش افزود: همانطور که رهبری تاکید کردند فضای مجازی، فضایی است که نیاز به قانونگذاری دارد و باید قوانینی برای آن وضع شود تا خدای نکرده، فرهنگ جوانان ما را تحت تاثیر قرار ندهند. دشمن در حال فرهنگ سازی برای جوانان ما است و ما هم فضای را به شکل فضای باز مجازی در اختیار او گذاشته ایم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون هیچ قانونی در این حوزه وجود ندارد و معنایش این است که کاربر هر کاری دلش بخواهد بکند و نتیجه اش می‌شود آنچه ما امروز مظاهر آن را در خیابان‌های تهران و حتی قم که ام القرای تشیع است در بحث حجاب و عفاف مشاهده می‌کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی بی حجابی رو به گسترش باشد و به برهنگی و نیمه برهنگی برسد، موجب فساد در جامعه می‌شود و زنانی که به شکل سازمان یافته به این سمت می‌روند باعث می‌شوند جوانان ما را دچار فساد فرهنگی کنند. زن خانواده وقتی فاسد شد، خانواده متلاشی می‌شود و وقتی خانواده متلاشی شد، جامعه متلاشی می‌شود و متاسفانه امروز دشمن با ابزار‌های مختلف در حال سوق دادن جامعه ما به این سمت است.

روانبخش گفت: وقتی خانواده از بین برود و دختر و پسر ازدواج نکنند. هم رشد و تعالی جامعه متوقف می‌شود و هم در همه حوزه‌ها عقب گرد ایجاد می‌شود و بتدریج به سمت زندگی غربی پیش خواهیم رفت و در این صورت دیگر جامعه‌ای نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد و جوانان آن در دفاع از کشور و ارزش‌های آن سینه سپر می‌کنند مثل آندلس قدیم که بعد از این مرحله با یک حمله کوچک شکست خورد، چون هویت دینی و ملی را از آنها می‌گیرد و هر جامعه وقتی نسبت به اصول و هویت خود بی تفاوت شد، با یک حمله کوچک، کارش تمام می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس در این خصوص چه برنامه‌هایی دارد، گفت: قانون حجاب و عفاف در مجلس قبل تصویب شده و بتازگی نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است و ما امیدواریم که رئیس مجلس نیز آن را ابلاغ کند.

روانبخش گفت: قانون حجاب و عفاف می‌تواند در کشور تاثیرگذار باشد و این قانون به گونه‌ای است که در صورت اجرا دیگر نیاز به برخورد پلیس هم نیست، چون در آن بازدارندگی‌های لازم وجود دارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این قانون سبب می‌شود، نیازی به برخورد‌های پلیس هم نباشد و می‌تواند جامعه را به سمت عفاف و حجاب پیش ببرد و با کسانی که به شکل سازمان یافته می‌خواهند حجاب و عفاف و عفت بانوان ما را زیر سوال ببرند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام‌های احتمالی مجلس دوازدهم در خصوص بحث فضای مجازی، گفت: این بحث در مجلس یازدهم مطرح شده ولی در این مجلس هنوز به آن پرداخته نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.