سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مراودات ایران با آذربایجان به ۶۷۰ میلیون دلار

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل گفت: کاهش مراودات ایران با آذربایجان در سال‌های اخیر به کمتر از ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.

حسین وثوقی ایرانی گفت: در حالی که ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان داریم، اما بیش از سه سال است که مراودات کشور ما با آذربایجان به حداقل و تراز تجاری ما در سال‌های اخیر به کمتر از ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل افزود: هر چند تراز تجاری همچنان به نفع ماست و ۱۰ برابر واردات، صادرات به آذربایجان داریم، اما ضرورت دارد مرز زمینی هر چه سریعتر باز شود تا صادرات چمدانی که با مجموع صادرات گمرک بیله‌سوار برابری می‌کرد، رونق مضاعفی را پیدا کند.

به گفته او، ما ۱۰ قلم کالا به کشور آذربایجان صادر می‌کنیم و در نقطه مقابل ۱۰ قلم واردات داریم، اما صادرات ما ۱۰ برابر واردات است و به یقین در این حوزه می‌توانیم تقویت نظام تجاری را شاهد باشیم.

وثوقی ایرانی افزود: در سال‌های گذشته ریاست اتاق مشترک ایران و آذربایجان با نایب رئیس اتاق ایران بود که سعی می‌کرد با محوریت استان اردبیل اعزام تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی انجام شده و بازار مناسبی را برای کالا‌های تولید شده این استان شاهد باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل گفت: با تعطیل شدن مرز زمینی نه تنها تردد چهار هزار مسافر از آذربایجان به صفر رسیده بلکه شرایط سخت اقتصادی را در منطقه مرزی شاهد هستیم و به نظر می‌رسد منطقه آزاد تجاری در بیله‌سوار با این شرایط با محدودیت‌های جدی روبه‌رو شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.