سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستمالچیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راه سیدحسن نصرالله بیش از گذشته تقویت می‌شود

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: سید حسن نصرالله راه مبارزه را انتخاب کرد و در برابر دشمن ایستادگی خود را نشان داد.

احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله رهبری مجاهد بود که از روز اول که پا به عرصه حیات خود گذاشت راه مبارزه را انتخاب کرد و در برابر دشمن ایستادگی خود را نشان داد و حالا سرافراز و مقاوم به خدای خود پیوست.

وی گفت: شهید سیدحسن نصرالله در ابتدای جوانی به حوزه‌های علمیه قم و نجف رفت و تحصیلات عالیه خود را طی کرد. سپس زمانی که شهید چمران در لبنان مشق نظامی جنش مبارزان را تاسیس نمود برای مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعلیم شهید چمران قرار گرفت.

دستمالچیان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هنگامی که رژیم جنایتکار صهیونیستی به لبنان حمله کرد با تعدادی از همفکران و همرزمان خود از جمله شهید سید عباس موسوی از جنبش عمل جداشدند و هسته مقاومت حزب الله لبنان را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: با همراهی عماد مغنیه و سایر همرزمان خود رژیم صهیونیستی را از لبنان اخراج کردند و شکست دادند و این نقطه بزرگی در تاریخ معاصر لبنان بود که توانست صهیونیست‌ها را از پای در آورد و این افتخار بزرگ به نام این شهید بزرگوار ثبت شد.

دستمالچیان درباره ادامه راه مقاومت گفت: حزب الله یک جنبش و یک مکتب و یک راه عقیدتی و ایمانی است که با شهادت یک نفر و یا چند نفر این راه به پایان نمی‌رسد، بلکه حتما و قطعا توانمند‌تر راسخ‌تر می‌شوند. در عین حال که حزب الله یک مکتب به شمار می‌رود و ساختار مستحکمی دارد و با این شهادت‌ها راه به پایان نمی‌رسد و بلکه راه آغاز شده و حزب الله مصمم‌تر و قوی‌تر راه خود را ادامه می‌دهد.

سفیر سابق ایران در لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بعد از ترور شهید مجاهد سید عباس موسوی و شهید عماد مغنیه فکر می‌کرد که راه مقاومت و حزب الله به اتمام رسیده کرد، اما اکنون میب‌ینیم که حزب الله قوی تر، تنومند‌تر و مجهز‌تر شد و به میدان و آمد.

او بیان کرد: امروز راه سید حسن نصرالله بیش از گذشته تقویت می‌شود و مبارزات علیه صهیونیست‌ها قوت بیشتری میگیرد و خواهیم دید که چگونه رژیم صهیونیستی زیر ضربات کوبنده مقاومت و حزب الله بیش از گذشته کمر خم خواهد کرد.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.