سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد مشکلات پیمان سپاری ارزی با تخصیص ارز قابل حل است

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۸۰ درصد مشکلات پیمان‌سپاری ارزی با تخصیص ارز به واحد‌های صنعتی قابل حل است.

حسین پیرموذن گفت: برخی استان‌ها نظیر اردبیل در چهار ماه اخیر ارزی برای خرید ماشین‌آلات دریافت نکرده و بانک‌ها در این زمینه تخصیصی ندادند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: فعالان بخش خصوصی اخیرا نامه‌ای را به بانک مرکزی نوشته و اعلام کردند که باید برای خرید ماشین‌آلات و واردات آن تخصیص ارز از سوی بانک‌ها انجام شود و در این زمینه موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برداشته شود.
به گفته او، در سال‌های گذشته تخصیص ارز با هدف تقویت نظام اقتصادی و صنعتی کشور انجام می‌شد که متاسفانه در سال‌های اخیر این تخصیص به حداقل رسیده و ۸۰ درصد واحد‌های صنعتی استان که کوچک مقیاس هستند، از این ارز بی‌بهره ماندند.
پیرموذن وضعیت استان اردبیل از لحاظ روند صنعتی را رو به رشد و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: با همدلی و هماهنگی مسئولان و سایر نهاد‌ها شرایط خوب حمایت از تولید را در این استان شاهد هستیم و مشکلات و موانع نیز در قالب جلسات کمیته حمایت قضایی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل در حال برطرف شدن است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: تمام ارکان نظارتی و کمیته‌های تسهیل‌گری در این حوزه تلاش می‌کنند تا قوانین و مقررات دست و پاگیر را از پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران برداشته و زمینه تقویت نظام اقتصادی را فراهم کنند.
پیرمؤذن به دستور کار مستمر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت حذف قوانین مخل تولید اشاره کرد و گفت: با همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده به طوری که با همراهی دستگاه‌های مختلف ۸۵ بخشنامه، دستورالعمل و رویه در سه سال اخیر شناسایی شده که عمده آنها مخل و مانع تولید بودند.
او افزود: ۵۸ مورد از این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در سطح ملی و ۲۴ مورد در سطح استانی مورد بررسی قرار گرفته که از ۵۶ مورد ارسال شده به هیات مقررات‌زدایی ۲۰ مورد تأیید و تنها یک مورد رد شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در استان نیز رویه‌های غلط گذشته اصلاح و بسیاری از امور در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب و کار تسهیل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.