سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمارت تاریخی پاتوق روزنامه‌نگاران پایتخت می‌شود

قرار است در روز‌های آینده (ماه جاری) عمارت تاریخی با قدمتی یکصد ساله واقع در خیابان ایرانشهر تهران به پاتوق اصحاب رسانه پایتخت تبدیل شود.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از بهره برداری یک عمارت تاریخی با عنوان خانه روزنامه‌نگاران خبر داد و گفت: طبق وعده شهرداری این عمارت در مهر ماه جاری در اختیار روزنامه‌نگاران قرار می‌گیرد و بهره برداری می‌شود.

سید احمد علوی روز یکشنبه افزود: هم اینک این عمارت دارای کاربری موزه است و قرار است ضمن مرمت و بازسازی آن، فضای موزه آن همچون سابق باقی بماند، اما در کنار آن کاربری جدیدی برای روزنامه‌نگاران تعریف شود؛ یعنی مکان و پاتوقی که اهالی رسانه بتوانند از آن مکان بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه ملک مذکور دارای ارزش تاریخی بالایی است، تاکید کرد: هم اینک کاربری ملک مذکور مشخص شده و مشکلی در این باره با شهرداری وجود ندارد.

این عضو شورای شهر گفت: تلاش می‌کنیم با دست بازتر این عمارت تاریخی با امکانات بالا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و همه طیف‌های رسانه بتوانند از این مکان استفاده کنند.

قرار است در روز‌های آینده (ماه جاری) عمارت تاریخی با قدمتی یکصد ساله واقع در خیابان ایرانشهر تهران به پاتوق اصحاب رسانه پایتخت تبدیل شود، پاتوقی گرم که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بتوانند در آن محفل فضای رسانه را داغ‌تر کنند.

گفتنی است؛ پیش تر عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری گفته بود که خانه روزنامه نگاران افتتاح می‌شود تا محفلی برای هم نشینی خبرنگاران شود و مسائل صنفی و رفاهی و خدماتی را شهرداری از طریق این خانه به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ارائه شود.

وی افزوده بود: در شهر تهران برای همه گروه‌ها و اصناف مانند هنرمندان، معماران و خوشنویسان خانه‌ای وجود دارد اما برای خبرنگاران به عنوان همراهان مدیریت شهری، این فضا وجود نداشت که با تصمیم اتخاذ شده محقق می‌شود.

سخنگوی شهردار تهران تاکید کرد که مدیریت خانه روزنامه نگاران بصورت هیات امنایی اداره خواهد شد.

قرار است خانه روزنامه‌نگاران مکانی برای دورهمی‌ها، برگزاری رویدادها و نشست‌ها، مراسم‌ها و فعالیت خبرنگاران باشد و خبرنگاران بتوانند در آن فضا به فعالیت رسانه‌ای خود بپردازند.

هم اینک از این عمارت تاریخی به عنوان خانه هنرمندان یاد می‌شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.