سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله جوادی آملی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

شهادت جایزه مسابقه‌ای است که مساحت میدان آن ﴿عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ﴾ است، چنان جایزه‌ای مصون از گزند تبدیل و آسیب تحویل خواهد بود؛ زیرا از دستی می‌رسد که نه برتر دارد نه برابر.

حجت الهی فقید سعید رهبر حزب الله جناب سید حسن نصر الله (قدس سره) که «لَوْ کَانَ جَبَلًا لَکَانَ فِنْداً وَ لَوْ کَانَ حَجَراً لَکَانَ صَلْداً» اجر بی بدیل وی در جهان برتر است، اوج عروج ملکوتی او به مقیاس اجیران عالم ملک در نمی‌آید.

مجاهدان شرق سرزمین اسلام و غرب آن و مبارزان محدوده شمال مسلمان نشین و جنوب آن به ویژه لبنان عزیز و مردم مقاوم آن خصوصاً حزب الله قهرمان، محاکمه صهیونیست و آزادی فلسطین و قدس عزیز را خواهان و نجات همه آزادگان از استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و همچنین تعالی ارواح شهیدان و تسلیت بازماندگان بیت شریف آن رحیل مسالت می‌شود.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبرد‌های افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.