سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده چالوس در تسخیر مسافران

داده های آماری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران حاکی از آن است که از پنج محور مواصلاتی استان، محور کندوان بیشترین میزان ورود و خروج خودروها را دارد.

پرُ شدن جاده‌های استان مازندران از خودروی مسافران و شلوغی بیش از حد مسیرهای منتهی به این استان به ویژه مناطق غربی به پدیده عادی و همیشگی در اکثر ایام از جمله روزهای منتهی به تعطیلات مبدل شده است.

پدیده‌ای که نه تنها ساکنان شهرها، روستاها و بویژه حاشیه جاده‌های مازندران به آن عادت کرده اند حتی مسافرانی که به این استان می‌آیند می‌دانند که گیر افتادن در ترافیک چند ساعته جز لاینفک سفر به این خطه از شمال کشور است.

در میان آمار و ارقام ارائه شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۲ میلیون تردد بین استانی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است که از نظر میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیشتر از ۲ درصد افزایش یافته است .

این میزان تردد خودروها توسط ۱۱۲ سامانه تردد شمار که در محورهای مواصلاتی مازندران نصب است ، ثبت شده است .

مازندران بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده دارد که چهار جاده کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر اهمیت اساسی دارد چراکه این محورها مرکز ثقل ارتباطی با پایتخت و نیز سمنان و استانهای شرقی کشور است.

رییس مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به تشریح میزان و تعداد تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان پرداخت و گفت: از مجموع ۳۲ تردد خودرویی ثبت شده در استان از ابتدای امسال تاکنون محورهای غرب استان بیشترین ورود و خروج خودرو داشته اند.

علی صادقی افزود: ۲ محور غرب مازندران شامل کندوان و رامسر به ترتیب هر کدام با ۱۶ و ۲۵ درصد ورود و خروج مجموع خودروها را در این مدت به خود اختصاص داده اند که حدود ۴۱ درصد مجموع آن است.

وی ادامه داد: پس از آن محور هراز ، سوادکوه، گلوگاه و کیاسر به ترتیب با ۱۹، ۱۶، ۲۱ و سه درصد مجموع ورود و خروج خودروها را دراین مدت به خود اختصاص داده اند که مجموع چهار محور حدود ۵۹ درصد ترددها استان را به خود اختصاص داده اند.

رییس مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های مازندران توضیح داد: در همین حال خارج از تعداد ورود و خروج خودروها ، پرترددترین محورهای استان در مسیر رفت و برگشت مربووط به محورهای سارری به قائمشهر، بابل به آمل، آمل به محمودآباد در شهریور ماه امسال مربوط به جاده ها بود .

وی پرترددترین ساعات روز در این مدت را مربوط به ساعات ۱۷ تا ۱۸ اعلام کرد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
الی
۰۹:۱۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
مگه مدرسه باز نیست