سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش هنرمندان به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

شماری از هنرمندان با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سید مقاومت و آزادی را تسلیت گفتند و با مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

در آستانه یک‌سالگی نسل‌کشی مردم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی دست به جنایت بزرگی زد. ارتش این رژیم شامگاه جمعه- ۶مهرماه- با حمله جنون‌آمیز به ضاحیه جنوبی لبنان مقر فرماندهی حزب الله را مورد حمله قرار داد. در این حمله که از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی استفاده شده بود، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس از عمری مجاهدت در برابر رژیم جعلی صهیونیستی به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.

سیدحسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت. شهادت سیدحسن نصرالله واکنش برخی از نهادها، هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری را در فضای مجازی در پی داشت که آنان با انتشار پیام‌ها، فیلم‌ها، تصاویری از سیدحسن نصرالله، شهادت وی را تسلیت گفتند و با مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

در این گزارش به بعضی از این واکنش‌ها می‌پردازیم.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری با انتشار تصویر «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» و و، اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

حسن روح الامین هنرمند نقاش نیز با انتشار فیلمی از شهید سیدحسن نصرالله در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «سرباز جهادم من و از جبهه احرار/ انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم. شهادتت مبارک آقا سید»

مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست نیز خبر شهادت سیدحسن نصرالله را در یکی از رسانه‌ها بازنشر کرد.

امیر عبدالحسینی مدیر هنری و پژوهشگر و مدرس هنر و دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر نیز با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله و آیه ۲۳ سوره احزاب نوشت: «از میان مومنان مردانی هستند که به پیمان خود با خداوند صادق بودند، برخی از آنان به پیمانشان عمل کردند و بعضی به انتظار مقاومت کرده و هرگز عقیده و پیمان خود را تغییر ندادند.»

صابر شیخ رضایی هنرمند طراح و گرافیست هم با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله و مضمون «ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند» شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصاویری با این مضمون منتشر کرد: «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. و، اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام»

محسن توسلی خواننده آثار موسیقایی مرتبط با مضامین حماسی و انقلابی نیز تصویری با این مضمون منتشر کرد: «و، اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام» میلاد هارونی

میلاد هارونی خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا نیز با انتشار تصاویری با مضمون «تو رفتی و مانده ست در سینه داغت/ چه اشکی که بارید ماه از فراغت/ ولی مانده روشن در این شب، چراغت/ تو ما را نشانی علمدار!... کجایی؟»»ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

نجم الدین شریعتی مجری صدا و سیما نیز با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «آسمانی بود که «آسمانی» شد…انا لله وانا الیه راجعون. به شکوفه‌ها. به باران. برسان سلام ما را..»

سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز با انتشار فیلم و پیام تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ در مکتب سیدالشهدا ما عاشق شهادت می‌شویم و در این راستا چیزی جز زیبایی نمی‌بینیم سیدالمقاومت «شهید سید حسن نصرالله»

همچنین سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز با انتشار فیلم دیگری نوشت: «آغاز نصرالله… در چشم‌های ما ببین این مردم خون‌خواه را بنگر پس از سیّد حسن، آغاز نصرالله را»

خانه طراحان انقلاب اسلامی نیز پوستر «نصرالله» را با طراحی گرافیک صالح کوشکی منتشر کرد و نوشت: «همیشه به شما وعده پیروزی می‌دهم. أعدُکم بالنّصرِ دائما»

شهر سرود مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) نیز بخشی از قطعه «امت حزب اللّه» از گروه سرود عشاق النبی «کرمان» را منتشر کرد و نوشت: «وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» و هـرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگـارشان روزی داده می‌شوند. سوره آل عمران، آیه ۱۶۹»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.