سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید و علما در پی شهادت سید حسن نصرالله

حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سعیدی در پیام های جداگانه شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفتند.

برخی مراجع عظام تقلید و علما درپیام‌های جداگانه شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفتند.

در بخشی ازمتن پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلیدآمده است:

در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، زیرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.

 پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی 

رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند. البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی شک گرو‌های مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است ادامه خواهندداد و همه ملت‌های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان به عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گردید.

پیام تسلیت دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی

در متن دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلیدآمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
﴿وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ﴾

جنایت بزرگ رژیم سفاک و متجاوز، در به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌پناه لبنان و به شهادت رساندن دبیر کل محترم حزب الله جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان (رحمة الله علیهم) بسیار اسفناک است. 

آن شخصیت مبارز و پرتلاش سالیان زیادی از عمر خویش را در راه آزادی و مقابله با رژیم منحوس و دستگیری و حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده گذراند.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت دردناک، از خداوند متعال مسألت داریم در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جامعه مؤمنین را از شر اشرار و دسیسه‌های معاندین اسلام عزیز در امان بدارد و نصرت و عزت را برای مسلمین مقدر فرماید.

پیام رئیس مجلس خبرگان رهبری

متن پیام آیت الله موحدی کرمانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

و مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا 

 رژیم تروریست صهیونیستی دیگر بار با وقاحت تمام مرتکب جنایتی غیر قابل یخشش شد و یکی دیگر از بندگان صالح خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله رهبر بزرگ جبهه مقاومت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله عزیز ما را به شهادت رساند و البته که مزد سال‌ها مقاومت و مجاهدت این سید مجاهد چیزی جز شهادت نبود و بی شک امروز نزد پروردگارش روزی می‌خورد و مصداق آیه شریفه «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِه» است.

فقدان او اگرچه ثلمه‌ای برای جهان اسلام و محور مقاومت و مستضعفان عالم خواهد بود، اما ان شاءالله شهادتش مایه خیر و برکت و بیداری گسترده در جهان می‌شود و این ثلمه به فضل خداوند جبران خواهد شد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیر قابل اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه فداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می‌جویم و از ذات اقدسش یاری و توان تحمل این مصیبت و استمرار جریان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیست و آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی این غاصبان تروریست را طلب می‌کنم و رجاء واثق دارم مسلمانان جهان با وحدت و اتحاد و با قوت تمام بیش از گذشته و با بصیرتی عاشورایی راه شهیدان و غیور مردان جبهه مقاومت را تا ریشه کن شدن این جرثومه فساد ادامه خواهند داد. ان شاءالله 
نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.

پیام آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 

شهادت سید مقاومت، سرباز وفادار ولایت، حاج سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که در خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جهادی مقدس را برای نابودی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی مدیریت می‌کرد دل‌های همه آزادگان جهان را مملو از اندوه و سینه‌هایشان را مملو از آتش انتقام کرده است.

شهید نصرالله راهی را آغاز کرد که خداوند وعده پیروزی آن را داده است و ادامه این مسیر به دست غیور مردان جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن و ایران با قدرت پیموده خواهد شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای امر کردند، سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

پیام تسلیت تولیت آستان مقدس مسجد جمکران

در بخشی از این پیام آمده است: خبر شهادت عالم مجاهد و عبد صالح خدا، فرمانده شجاع و نستوه و دلاور مردان و رزمندگان راه آزادی قدس جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، قلوب تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را غرق در ماتم و عزا نمود و باعث اندوه فراوان گردید.

شهادت مجاهدان راه خدا نه تنها پایان راه نیست بلکه پاداش سالها مجاهدت خالصانه بوده و خون این عزیزان پیروزی جبهه مقاومت را به اذن الله تعالی به ارمغان خواهد آورد.
  
پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، چرا که این مسیر، رزمندگان و مجاهدان  بسیاری دارد که با تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین سیدالشهدا علیه السلام (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد.

 

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه

آیت‌الله اعرافی پیامی به دنبال محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان و فلسطین صادر کرد که متن این پیام به شرح ذیل است: 

بسم الله قاصم الجبارین مبیر الظالمین، انه خیر ناصر و معین
آنچه در لبنان و فلسطین و در غزه و ضاحیه رقم می‌خورد از یک سو نشان استیصال و درماندگی و توحش مدرن صهیونیست‌ها و مستکبران عالم و از سویی حکایتگر ترس دولت‌های زبون و خیانت حاکمان وابسته و غفلت‌های جهان اسلام است، اما بیش از همه صحنه‌های جهاد و مقاومت در سراسر منطقه نویدبخش آتشفشان قهر امت اسلام و جهشی بزرگ به‌سوی آرمان رهایی مظلومان و ستم‌دیدگان و طلوع خورشید آزادی و استقلال امت اسلام است.

حوزه‌های علمیه ایران همراه با مراکز علمی و دانشگاهی و ملت‌های بیدار و فداکار و مجاهد جهان اسلام به یاری خداوند قادر عزیز متعال در کنار محور مقتدر مقاومت و ملت شریف فلسطین و لبنان و به‌ویژه حزب‌الله عزیز و سرافراز خواهند بود و مراجع بزرگ قم و نجف و علمای حوزه‌های علمیه امت اسلام و مستضعفان جهان را به وحدت و جهاد و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و حمایت از مقاومت و نقش‌آفرینی فعال دعوت و دولت‌های منطقه را به برون آمدن از ترس و انفعال و اقدامات سریع در این زمینه فرامی‌خوانند.

مجاهدان و مقاومت‌کنندگان در سراسر عالم اسلام و در لبنان و فلسطین بدانند در پس ابر‌های تیره ظلم و ستم خورشید پیروزی و رستگاری طلوع خواهد کرد و مستکبران به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست و راه نورانی شهدای گران‌قدر مقاومت ادامه خواهد داشت، به اذن الله تعالی و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم.

پیام تسلیت آیت‌الله رجبی در پی شهادت سیدحسن نصرالله (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

مجاهد مخلص، فرمانده شجاع و محبوب قلب مستضعفان جهان و یار خالص و عزیز رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) به فوز عظیم شهادت در جهاد فی سیبل‌الله رسید. طوبی له و یا لیتنا کنا معه.

حزب‌الله لبنان با ساختار منظم، عظیم و پویایی که دارد، هرچند مصیبتی عظیم را در میانه‌ی جنگی بزرگ تحمل می‌کند، اما اقتدار خود را که برخاسته از ایمان و اتکال به خداوند متعال است، حفظ خواهد کرد و به فضل خدا و به برکت خون شهید نصرالله عزیز (ره) پیروز این نبرد نابرابر ترکیبی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی که از پیروزی در میدان جنگ نابرابر با حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم غزه درمانده است و هیچ راهی برای برون رفت از فشار‌های درونی و بیرونی ندارد، دست به جنایتی عظیم زد که مسئولیت همۀ عواقب آن بر گردن اوست.

همانگونه که رهبری معظم انقلاب -مدظله‌العالی- فرمودند: بر همه مسلمانان جهان فرض است که علیه رژیم صهیونیستی و با کمک به مردم لبنان و حزب الله به جهاد فی سبیل‌الله بپردازند.

حال که در شرایط جهاد عمومی و ترکیبی قرار داریم بر همه مسلمانان واجب است که با غیرت دینی و عقلانیت انقلابی تأمل کنند و حوزه جهادی خود را تعریف کرده، در آن حوزه به جهاد بپردازد. از «اعلام آمادگی برای جهاد و پیوستن به جبهه جهانی مقاومت» و «راهپیمایی گسترده» گرفته تا «درخواست قطع روابط کشور‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی از سران کشور‌های اسلامی» و «تبیین رسانه‌ایِ ضرورت و راه‌های جهاد با این غده سرطانی»، حوزه‌های مختلفی است که پیش‌روی امت مجاهد اسلامی و مستضعفین عالم است. این وظیفه قطعی و عینی بر همه مسلمانان است که عدم توجه به آن موجب عقوبت الهی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی نباید در هیچ نقطه‌ای در دنیا به لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و ... احساس امنیت کند. باید بداند که تمام سرمایه‌های او در خطر جدی و واقعی است. آن گاه نصرت الهی شامل حال مستضعفین خواهد بود. ان‌شاءالله تعالی.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، خانواده مکرم سید مقاومت و جمیع دوستان و ارادتمندان ایشان در سراسر جهان تسلیت می‌گویم و برای جبهه مقاومت و دیگر داغداران این مصیبت بزرگ از خدواند متعال درخواست تسلا، صبر و اجر دارم.

پیام تسلیت رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
شهادت افتخار آفرین سیدمقاومت سیدحسن نصرالله رضوان الله علیه رهبرعزیز حزب الله برای همه کسانی که دل به اسلام و عظمت مکتب امام حسین علیه السلام بسته اند وبرای همه مجاهدان وایستادگان در برابر کفرجهانی و رژیم سفاک وخون آشام اسرائیل، بسیار ناگوار وهمه را داغدار نمود.

این شخصیت بزرگ بیش ازسی سال افتخارات بزرگی درتاریخ اسلام ولبنان وفلسطین برای خود ثبت نمود و در این راه جان پاک خویش را برکف دست گرفته بود و باعزمی کم نظیر برای اعتلای کلمه الله درجهان کوشید وسر انجام بر آرزوی خویش که لقای الهی وشهادت درراه خدا بود رسید وبه قافله شهدا پیوست.

راه این شهید بزرگوار قطعا ادامه پیدا خواهد کرد نسل مجاهد و زنده امروز حزب الله ونیز همه پیروان راه جهاد و مقاومت در ایران وسایر نقاط دنیا، این راه را باگام‌های قوی‌تر ادامه خواهند داد.

رژیم سفاک اسرائیل بداند با چنین جنایت بزرگی طومار خود را برای همیشه در هم پیچید ونابودی و زوال خویش را سرعت بخشید.

این شهادت را به محضرمقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وفرماندهی بزرگ مقاومت رهبرمعظم انقلاب و مراجع عظام تقلید وملت غیور و مقاوم لبنان تسلیت عرض می‌نمایم. امید آنکه خداوند متعال انتقام خون این شهید و سایرشهدای مقاومت را بازوال رژیم پلید صهیونیستی بگیرد بحق محمد و آله الطاهرین

در حال تکمیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.