سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اساتید خوشنویسی و منتخبان جشنواره زیست بوم سیستان و بلوچستان تجلیل شدند

اساتید خوشنویسی کشوری، استانی و منتخبان سومین جشنواره زیست بوم سیستان و بلوچستان امروز شنبه در مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در آیین پایانی سومین جشنواره زیست بوم استان و همایش خورشید مهر که در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به اساتید خوشنویسی کشوری، اظهار کرد: این ۲ رویداد که در قالب طرح قرارگاه شهید آوینی برگزار شد، جزو اتفاق‌های بزرگی است که در حوزه فرهنگ و هنر این منطقه شاهد آن هستیم که به طور قطع تاثیر مثبتی به همراه خواهد داشت.

علی سرگزی ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که "رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید"، اما اقدام‌های اخیر این رژیم کودک نشان می‌دهد که علاقه‌مند است تا زودتر به عمر خود پایان دهد و بزودی شاهد این مهم خواهیم بود و برای همیشه جهان از این لکه ننگ پاک خواهد شد.

وی از افرادی که در برگزاری نخستین رویداد بلوچ ایرانی؛ ایرانی سیستانی که همزمان با ولادت فرخنده پیامبر اکرم (ص) و با هدف گرامیداشت روز سیستان و بلوچستان با حضور با شکوه مردم در تالار وحدت تهران اجرایی شد، تقدیر کرد و گفت: این رویداد سبب شد تا شاهد معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان، آداب و رسوم و فرهنگ و هنر این سرزمین کهن به مردم ایران باشیم.

همایش خورشید مهر از مجموعه برنامه‌های پلیوار است که برگزاری نشست‌های تخصصی خوشنویسی با حضور علی اشرف صندوق آبادی، رضا زدوار و حیدر موسوی اساتید کشوری خوشنویسی از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

سومین جشنواره زیست بوم نیز با هدف ارتقای فرهنگ عمومی، با تولید محتوای فرهنگی و هنری در خصوص زیست بوم سیستان و بلوچستان در رشته‌های عکس، گرافیک و هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی، تابلو و آثار هنری برگزار شد، همچنین آثار منتخب این جشنواره به صورت نمایشگاه آثار به نمایش عموم درآمد.

در پایان این آیین علی اشرف صندوق آبادی، رضا زدوار و حیدر موسوی اساتید کشوری خوشنویسی و محمد زینلی پیشکسوت و استاد فوق ممتاز خوشنویسی مورد تقدیر قرار گرفتند، همچنین از طیبه جعفریان مسوول انجمن خوشنویسان زاهدان توسط انجمن خوشنویسان ایران تقدیر و از نفرات برتر جشنواره زیست بوم استان در هر سه بخش نیز تجلیل شد.

بر اساس این گزارش؛ در بخش عکس جشنواره زیست بوم سیستان و بلوچستان نازی ابراهیمی، سمیه شیخ ویسی و هیوا سوری موفق به کسب عنوان اول تا سوم شدند و جعفر حسن کاری نیز شایسته تقدیر شد.
خدیجه میرنژاد، پروین غفاری مقدم، هاجره دومکی، حدیثه رامین، آیدا قائنی، عالیه خدابخشی، فروغ خلیلی جهانتیغ و معصومه شهرکی در قسمت هدایای فرهنگی شایسته تقدیر شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.