سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی:

طرح تسهیل تردد خودرو‌های اتباع ارمنستانی به ایران

فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی خودرو‌های مسافران و گردشگران ارمنستان برای کاهش تشریفات گمرکی و تسهیل تردد بین ایران و دیگر کشورها، در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز شد.

طرح تسهیل تردد خودرو‌های اتباع ارمنستانی به ایران امروز همزمان با هفته گردشگری، در مراسمی با حضور رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در هتل رشیدیه تهران برگزار شد.

در این مراسم شهاب مالمیر؛ سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با ارتباط زنده تصویری از پایانه مرزی نوردوز در استان آذربایجان شرقی، دستور ورود موقت نخستین خودروی ارمنستانی را از سوی وزیر میراث فرهنگی صادر شد.

طرح صدور مجوز عبور گمرکی خودرو‌های مسافران و گردشگران ارمنستانی به ایران به منظور کاهش تشریفات گمرکی موجود در مسیر تردد خودرو‌ها میان ایران و کشور‌های همسایه، حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه‌ها و زمان معطلی خودرو‌ها در خط مرزی، تسریع و تسهیل تردد‌های زمینی بین المللی در کمال آرامش و سهولت و با هدف کمک به رونق صنعت گردشگری کشور، تقویت روابط گردشگری و حمل و نقل با کشور‌های همسایه و همچنین جذب بیشتر گردشگران به ایران به اجرا گذاشته شده است.

طرح صدور مجوز عبور گمرکی برای خودرو‌های ارمنستانی توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اجرا می‌شود.

در پی این اقدام، اتباع کشور ارمنستان به منظور سفر به کشورمان می‌توانند پس از دریافت کارنه دوپاساژ یا همان دفترچه عبور گمرکی برای خودرو‌های خود در کمترین زمان وارد کشورمان شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.