سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۸۰ زندانی غیر عمد استان یزد با گذشت ۶۱ میلیاردی شکات

رئیس کل دادگستری استان یزد، از آزادی ۸۰ زندانی غیر عمد با مشارکت نیکوکاران و همراهی شکات در استان خبر داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز تعداد ۸۰ زندانی غیر عمد به همت ستاد دیه استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۱۵۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

طهماسبی ادامه داد: فرآیند آزادی از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی به مبلغ ۶۶ میلیارد تومان بود و شکات نیز در این پرونده‌ها خود به مانند خیر عمل نموده و مبلغ ۶۱ میلیارد تومان را گذشت نموده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۸۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد،۵۱ نفر مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد ۷ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۱ مددجو محکوم پرداخت دیه حادثه کارگاهی و ۱ مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۶۳ مددجو با پرداخت مبالغی که تشریح شد از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۹ مددجو زن و ۷۱ مددجو نیز مرد بودند.

رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد در ادامه تصریح نمود: ستاد دیه استان همواره در مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری پویش‌های متفاوت میکند که در همین خصوص تعداد ۲۶ مددجو با اجرای پویش (بخشش کریمانه) در دهه کرامت، تعداد ۱۰ مددجو با اجرای پویش (هر هیئت آزادی یک زندانی) در ایام ماه محرم، تعداد ۱۱ مددجو با اجرای پویش (قدم قدم تا آزادی) ویژه ایام ماه صفرو تعداد ۵ مددجو نیز به مناسبت هفته وحدت از زندان‌های استان آزاد شدند.

طهماسبی در پایان ضمن تاکید بر این موضوع که تنها مرجع پیگیری به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستاد دیه است گفت: کمک به آزادی زندانیان غیر عمد تنها مربوط به یک روز یا ماه خاص نبوده و نیک اندیشان و نیکوکاران همواره میتوانند به صورت حضوری و یا غیر حضوری کمک‌های خود جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.