سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ برنامه علمی در قالب کنگره ملی شهدا در کرمانشاه برگزار می‌شود

مسئول کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه گفت: ۱۴ برنامه متنوع از سوی این کمیته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان پیش‌بینی شده است.

افشین غنی‌زاده روز شنبه با اعلام این خبر در یک نشست خبری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی کمیته علمی این کنگره تدوین برنامه های علمی در راستای ترویج گفتمان شهادت، مقاومت و تاب آوری است افزود: در این راستا پیش بینی شده است همایش ملی نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش برای شرکت عمومی مدتها پیش اعلام شده است گفت: تاکنون بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از میان آنها ۶ مقاله برگزیده شده که در روز برگزاری همایش ارایه خواهد شد.

مسئول کمیته علمی کنگره ملی شهدا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: این همایش که در پنج محور خواهد بود روز یازدهم مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و با حضور مهمانانی از داخل و خارج از استان برگزار خواهد شد.

غنی‌زاده با بیان عضویت معاونت علمی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و سایر دانشگاه ها و سازمان ها در کمیته علمی این کنگره یادآور شد: یکی از دیگر از برنامه های این کمیته برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای مجامع علمی استان با موضوع دفاع مقدس و شهدای استان بود که در این زمینه نیز ۱۰ نشست تخصصی تاکنون برگزار شده است.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری ۱۹ پایان نامه با محوریت دفاع مقدس در دانشگاه های استان یادآور شد: بر همین اساس علاوه بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در استان طرح پژوهشی ارج نامه شهدای دانشجوی کرمانشاه نیز مطرح شده است.

غنی‌زاده با تاکید بر الگوسازی از شهدای علمی استان برای پیوند دادن نسل شهادت طلب دوران دفاع مقدس با نسل کنونی افزود: در همین زمینه ۲ کتاب با عنوان «فرشته نجات» و «زنگ پرواز» به ۲ زبان انگلیسی و عربی نیز توسط پژوهشگران استان ترجمه شده است که در روز برگزاری کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد.

مسئول کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۴۰ شهید علمی در استان کرمانشاه گفت: سرکشی از خانواده های علمی استان از جمله برنامه های این کمیته در راستای تجلیل از خانواده های معظم شهدا است که در همین راستا در روز برگزاری کنگره ملی شهدا از یکی از خانواده های شهدای علمی استان نیز تجلیل خواهد شد.

 

برچسب ها: شهدا ، شهادت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.