سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نتانیاهو دچار روان‌پریشی سخت شده است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: میان دولتمردان و همه جنایتکاران جهان، نتانیاهو و دولتش جنایتکار‌ترین فرد و گروه هستند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایت‌های  صهیونیست‌ها در لبنان اظهار کرد: این واکنش و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها  به نگرانی‌ها و جنون نظامی که دچار آن شدند باز می‌گردد. این سطح از جنایت از یک اقدام نظامی و سیاسی فراتر رفته و ناشی از تشویش و نگرانی صهیونیست‌ها و آسیب پذیری شدید آن‌ها نسبت به حملات حزب الله است.

وی ادامه داد: آن‌ها از یک اشتباه بزرگ که در غزه کردند و به نتیجه نرسیدند وارد باتلاقی شدند و نتیجه آن چنین واکنشی از جانب آن‌ها را باعث شد. نگران هستند از حزب الله ضربات بیشتری بخورند و برای همین حملاتی که می‌کنند هیچ کدامش عاقلانه نیست و تنها در عرصه جنایت کاری وارد شده اند.

وی گفت: این اقدامات بدون محاسبه واکنش‌هایی است که می‌تواند برایشان عاقبت بدی داشته باشد. روحیه جنایت کاری  آن‌ها مشخص است.

قنادباشی تاکید کرد: میان دولتمردان و همه جنایتکاران جهان، نتانیاهو و کابینه اش جنایتکار‌ترین فرد و گروه هستند و لذا اعمالی که انجام می‌دهند موضوعی سیاسی نیست و باید متخصصان جناحی و روانشناسان آن را بررسی کنند. نتانیاهو اکنون دچار روان‌پریشی سخت شده است و هر چه از جنگ غزه گذشته آدم کشی‌ها و جنون وی نیز بیشتر شد.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: اما این مسلم است که آمریکایی‌ها از این شرایط خوشنود هستند. از نظر آمریکا و انگلیس و فرانسه، حزب الله لبنان گناهکار است و جرم او نیز آن است که تمامی زحمت‌های ۲ ساله آنها برای تفرقه میان شیعه و سنی را خنثی کرده و الگوی جدیدی را همانند یمنی‌ها در وحدت میان سنی و شیعه ایجاد کرده است.  

قنادباشی  اظهار کرد: جرم دیگر حزب الله از نظر غربی‌ها آن است که بزرگترین درآمد آمریکا و  سایر کشور‌های غربی یعنی فروش سلاح را با اقدامات و موشک‌های خود کامل مانند حماس نادیده گرفته و از سلاحی‌های دیگر و کارآمد  خود استفاده می‌کند.

وی در انتها گفت: لذا اینها نگران نابودی یکی از مهمترین درآمد‌های خود هستند و می‌بینند در منطقه روحیه‌ای ایجاد شده که همه دستاورد‌های سالیان گذشته آن ها را مورد حمله قرار داده است. جنگ اکنون جنگ لبنان و اسرائیل نیست و جنگ محور مقاومت با استعمار است. یعنی مردم جهان اکنون با این استعمار پیشرفته در حال مقابله هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.