سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری کرمان:

مطالبه دستگاه قضایی رفع مشکل قطعی مکرر برق است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: مسئولین دادگستری کرمان موضوع قطعی مکرر برق و رفع آن را پیگیری و مطالبه می‌کنند.

سید مهدی قویدل در نشست کمیته مشترک کمیته هماهنگی سرقت استان کرمان با موضوع پیشگیری از سرقت در شهرستان رفسنجان گفت: طبق آمار، روند وقوع سرقت و همچنین ورود پرونده‌های مرتبط با سرقت در شهرستان رفسنجان کاهشی است؛ بطوری که سرقت سیم برق در شهرستان رفسنجان ۵۷ درصد کاهش داشته است.

 نصب پابند الکترونیک به سارقان حرفه‌ای در کاهش سرقت در سطح استان موثر است

 وی افزود: بر اساس دستورالعمل دادستانی کل کشور و همچنین مصوبات کمیته هماهنگی پیشگیری و مقابله با سرقت در استان کرمان، نصب پابند الکترونیک به کلیه سارقین حرفه‌ای که دارای بیش از ۴ سابقه هستند انجام می‌شود؛ قطعا این اقدام در راستای کاهش وقوع سرقت و تامین امنیت شهروندان موثر می‌باشد ودر حال پیگیری است.

قویدل تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرائم یک اصل عقلی، شرعی، علمی است که به آن در آیات و روایات دین اسلام تاکید شده است؛ لذا این موضوع نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد تا نگاه مردم از موضوع مجازات محوری به سوی اقدامات پیشگیرانه و کمک به حل مشکلات و چالش‌ها و آسیب‌های جامعه تغیر کند.

وی افزود: تغییر سبک زندگی مردم و گرایش به فرهنگ غربی و عدم رعایت مسائل و مقررات شرعی و فاصله گرفتن مردم از دین می‌تواند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه افزایش دهد به همین جهت مسئولین فرهنگی باید تلاش خود را در زمینه نشر مسائل دینی و پاسخ به شبهات جوانان مضاعف کنند.

روند سرقت‌ها در رفسنجان کاهشی است 

قویدل با اشاره به دستور کار جلسه که پیشگیری از سرقت بویژه سرقت محصولات کشاورزی است، گفت:  در موضوع پیشگیری از سرقت باید به پنج چالش مهم وجود اتباع بیگانه غیر مجاز، معتادین متجاهر دخیل در سرقت، وجود کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز و خریداران اموال مسروقه و همچنین عدم وجود پایش تصویری بروز و کار آمد سازی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها تمرکز شود و جهت رفع این چالش‌ها اقدام شود.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری و همراهی نیرو‌های بسیج و فراجا و فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان رفسنجان اقدامات مهمی با حمایت و مدیریت پلیس و مسئولین قضایی انجام شده که طبق آمار روند وقوع سرقت و همچنین ورود پرونده‌های مرتبط با سرقت در شهرستان رفسنجان کاهشی می‌باشد؛ بطوری که سرقت سیم برق در شهرستان رفسنجان ۵۷ درصد کاهش داشته است.

 مطالبه دستگاه قضایی رفع مشکل قطعی مکرر برق است 

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به مشکلات و معضلات در روند تولید محصولات کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه قطعی برق در شهرستان رفسنجان مشکلاتی را برای کشاورزان این شهرستان ایجاد کرده باید با همکاری مسئولین و همراهی مردم این مشکلات کمتر شود و این موضوع از طریق استانداری کرمان در حال پیگیری است و مسئولین دادگستری کرمان نیز این موضوعات پیگیری و رفع مشکل را مطالبه می‌کنند.

اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته موفقیت آمیز بوده است

وی گفت: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان رفسنجان همه نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج مردمی و سایر مسئولین قضایی و اجرایی در صحنه حضور دارند تا این طرح به خوبی اجرا شود که جای تشکر دارد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: اقدامات خود حفاظتی مانند تجمیع باغات و انسداد راه‌های غیر ضرور، فنس کشی و نصب سیستم‌های پایش تصویری در بکارگیری نگهبانان تایید صلاحیت شده و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های حفاظتی توسط کشاورزان در سطح باغات می‌تواند از وقوع سرقت محصولات کشاورزی پیشگیری کند.

با افزایش ۵۷ درصدی پرونده‌های تصادفات مواجه هستیم 

قویدل افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سیستم مدیریت پرونده در دادگستری کل استان کرمان میزان ورودی پرونده‌های قضایی در رفسنجان با موضوع تصادفات در پنج ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است به همین جهت ضرورت دارد در راستای پیشگیری از وقوع تصادفات در شهرستان اقدامات موثری صورت پذیرد. 

این مقام قضایی گفت: از جمله راهکار‌های کاهش تصادفات در شهرستان رفسنجان اصلاح نقاط حادثه خیز و افزایش سامانه‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها و همچنین تکمیل پروژه‌های راه سازی می‌باشد و اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگ رانندگی که این موضوعات در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به مشکلات و معضلات در روند تولید محصولات کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه قطعی برق مشکلاتی را برای کشاورزان در مناطق مختلف استان ایجاد کرده است باید با همکاری مسئولین و همراهی مردم این مشکلات کمتر شود و این موضوع از طریق استانداری کرمان در حال پیگیری است و مسئولین دادگستری کرمان نیز این موضوعات پیگیری و رفع مشکل را مطالبه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.