سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امواج ناپایدار جوی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر و بارش پراکنده به همراه دارند، مناطق مختلف آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: عبور امواج ناپایدار جوی از منطقه باعث افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود که بارش‌ها بیشتر برای مناطق مرتفع و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این امواج تا اواخر وقت امروز خواهد بود، اضافه کرد: عبور این امواج ناپایدار با کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا نیز همراه است و این خنکی هوا تا اواسط هفته جاری در استان تداوم دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش در شبانه روز گذشته در استان گفت: طی این مدت بیشترین بارش استان با ۴.۶ میلی‌متر مربوط به تکاب بوده و در چالدران نیز کمتر از یک میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای هشت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و بوکان با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۴ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.