سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره شهدای همدان

دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره شهدای همدان در سالگرد شهید همدانی خبر داد.

سردار مهدی فرجی اظهار داشت: امروز آخرین روز از هفته دفاع مقدس به نام فرماندهان شهید نامگذاری شده، چرا که فرماندهان ما در تمام حوزه‌ها پیش‌تر از رزمندگان‌مان بودند.

وی با اشاره به اینکه وقتی به چارت سازمانی نگاه می‌کنیم در گردان‌های دوران دفاع مقدس تعداد شهدای فرمانده بسیار زیاد است، افزود: فرماندهان ما در کنار رزمندگان و جلوتر از آنها حرکت می‌کردند، شهیدان همدانی، چیت‌سازیان، محمود شهبازی، فریدی، بهمنی و غیره همگی از فرماندهان شهید و توانای همدان بودند.

دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه همدان به دلیل موقعیت استراتژیک در کشور علاوه بر اینکه به سایر نقاط باید پشتیبانی از جبهه‌ها را انجام می‌دادیم صادرات فرماندهان را نیز به مناطق مختلف داشتیم به عنوان مثال شهید فرجیان‌زاده، فرمانده‌ای که در ایلام به شهادت رسید همدانی بود و بسیاری از مردم همدان او را نمی‌شناسند، ولی در ایلام سرشناس است و یا فرماندهان شهیدی که در پاوه حضور داشتند بسیاری همدانی بودند.

فرجی با تاکید بر اینکه در مذهب شیعه و اسلام جایگاه به شخص وابسته نبوده و کار توقف نداشته است، عنوان کرد: لشگر 27 متعلق به استان تهران بوده، ولی فرماندهان شهید شهبازی، حبیب مظاهری و بسیاری دیگر از فرماندهانش از رزمندگان همدان بودند، ضمن اینکه باید تاکید کنم هیچ گاه با شهادت یک فرمانده کار متوقف نشد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت سرلشگر شهید همدانی قرار داریم، بیان کرد: شهید همدانی نقش ارزشمندی در حوزه‌های مختلف داشت و در تربیت فرماندهان جوان جبهه مقاومت نیز اقدام کرد به گونه‌ای که به جوانان کم سن و سال مسئولیت واحد بزرگ می‌داد، به من نیز در اوج جوانی مسئولیت پشتیبانی از یک لشگر را واگذار کرد.

دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان گفت: اعتماد و اطمینان شهید همدانی به جوانان نتایج بسیار خوبی را در دوران دفاع مقدس به دنبال داشت که نمونه آن انتخاب شهید چیت‌سازیان به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات بود، انتخاب شهید سید حسین سماوات به عنوان فرمانده گردان 154 بود که حدود 18 سال سن داشت و این درسی به مسئولان است تا به جوانان اعتماد کنند و در کنار آن تشویق، تربیت، مراقبت و نظارت برای آینده وجود داشته باشد.

فرجی اعلام کرد: نهمین سالگرد شهید حاج حسین همدانی 15 مهرماه در حسینیه امام از ساعت 15:30 تا 17:30 مراسم ارزشمندی با حضور یکی از فرماندهان عالی نظامی را داریم ضمن اینکه صبح 15 مهر نیز از ساعت 10 تا 12 بر سر مزار شهید همدانی مراسمی پیش‌بینی شده و در آن تعداد زیادی از رزمندگان و فرماندهان پیشکسوت تهران در همدان حضور می‌یابند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت شهید همدانی اعلام کرد: برگزاری مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت را پیش‌بینی کردیم ضمن اینکه دبیرخانه دائمی کنگره شهدای همدان در سالگرد شهادت شهید همدانی برای تمام اقشار مردمی راه‌اندازی می‌شود، کنگره سوم شهدای همدان را حدود سه تا چهار سال دیگر برگزار می‌شود.

دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: در ایام سالگرد شهید همدانی 10 مستند فاخر آماده رونمایی شده که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود ضمن اینکه فیلم سینمایی برای شهید سعید قهاری در سه استان در حال آماده‌سازی است.

فرجی گفت: فیلم‌نامه شهید همدانی در مراحل پایانی است و عوامل ساخت فیلم موقعیت مهدی در حال ساخت فیلم شهید قهاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.