سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سیروس همتی: نگاه به طنز دفاع مقدس سال‌ها دغدغه‌ام بوده است

سیروس همتی بازیگر کشورمان گفت: معتقدم طنز دفاع مقدس ارتباط مردم با آثار دفاع مقدس را نزدیک می‌کند.

سیروس همتی بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده، گوینده و طراح صحنه  است. وی نویسندگی نمایشنامه  «تردست» را برعهده دارد. این نمایش روز گذشته به کارگردانی و تهیه‌کنندگی میثم عباسی روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد رفت.  از این رو به گفت‎‌وگو با سیروس همتی پرداخته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان: باتوجه به اینکه نمایشنامه خوانی «تردست» مججدا روی صحنه تئاتر رفته است، از نگاهتان به این اثر دفاع مقدسی بگویید.

سیروس همتی پاسخ داد: نگاه به طنز دفاع مقدس سال‌ها است که دغدغه‌ام بوده است و معتقدم طنز دفاع مقدس ارتباط مردم را با آثار دفاع مقدس نزدیک می‌کند. ایده  متن نمایش تردست از مجموعه داستان‌های کتاب ننه کاراته شکل گرفت و دو مجموعه تردست و ایست به نگارش در آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان:  به عنوان نویسنده کار، بازیگر سینما و تئاتر جایگاه نمایشنامه خوانی را در تئاتر چطور می‌بینید؟ 

 قطعا برای گروه‌ها و نویسنده‌هایی که می‌خواهند قبل از اجرای صحنه ای بازخورد متن و اجرا را در بین مخاطبان ببینند عملی پسندیده و حرکتی قابل ارزش است. زیرا اگر بازخورد نمایشنامه خوانی در اجرا خوب باشد قطعا انگیزه را برای اجرای عمومی صحنه ای بالا می‌برد.

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی می‌گویند نمایشنامه‌خوانی به علت مسائل مالی و هزینه‌های بسیار نمایش‌های صحنه‌ و خیابانی روی صحنه تئاتر آمده است، موافق چنین چیزی هستید؟ به عنوان یک پیشکسوت نگاهتان به این مسئله چگونه است؟

اصلا اینطور نیست، در نمایشنانه خوانی نقاط ضعف و قوت متن مشخص می شود، کارگردان و گروه اجرایی فضای نمایشنامه را فقط با نشستن به مخاطب القا می‌کند و باعث می‌شود در اجرای صحنه با نقاط ضعف و قوت آشنا شده و اجرای خوبی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان: درحال حاضر کار دیگری به جز تردست دارید؟ سینما، تئاتر‌ یا سریال؟

خدا را شاکر هستم از قافله هنر و هنرمندان عقب نیستم، نوشتن و خواندن دو رکن اساسی بنده در این روزها است.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر اخیرا با موضوعی مواجه شدید که نگاه جدیدی به شما داد یا باعث دلخوری و اذیت شما شد اگر تمایل دارید بفرمایید، ما پلی برای بیان حرف‌ها و ناگفته‌های شما هنرمندان هستیم

 دهه‌ها است که می‌گوییم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، پس بهتر است وقت خودم، شما و مخاطبان را نگیریم .

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.