سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای جبران کمبود برق نیاز به احداث حدود ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است

رئیس انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی گفت: پیک مصرف سال ۱۴۰۳ رقم کمبود برق به ۱۷۵۰۰ مگاوات رسیده که برای جبران این کمبود نیاز به احداث نزدیک به ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است.

امروز ۷ مهرماه در نشست خبری ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع ناترازی برق مددی رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی گفت: کمبود در تولید برق و به شکل کلی انرژی داریم که سبب شده صنعت آسیب ببندید. سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی مشکلاتی دارند امیدواریم که بتوانیم بر آنها غلبه کنیم.

او در ادامه افزود: در پیک مصرف سال ۱۴۰۳ رقم کمبود برق به ۱۷۵۰۰ مگاوات رسیده است از آنجا که میزان توان عملی تولید همواره کمتر از ظرفیت نصب شده اسمی است برای جبران این میزان کمبود نیاز به احداث نزدیک به ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است که به معنای نیاز به سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری فقط برای جبران کمبود برق در شرایط امروز کشور است.

او گفت: بیشتر از ۱۰ هزار مگاوات قرارداد سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی و بادی منعقد شده است و از سرمایه گذار ضمانت حسن اجرا و ضمانت مالی دریافت شده است که در صورت آورده ۳۰ درصدی سرمایه گذار تامین ۷۰ درصد دیگر منابع مالی نیازمند ۵.۲۵ میلیارد دلار (با نرخ ارز ۴۲ هزار تومان ۲۲۰ همت) منابع است یعنی تقریبا به اندازه ۷۷ درصد کل تسهیلات پرداختی سیستم بانکی به طرح‌های سرمایه‌ای کل بخش صنعت و معدن واضح است که تامین مالی این ارقام با توجه به بزرگی آنها صرفا از طریق سیستم بانکی میسر نیست.

مددی گفت: در برنامه هفتم ، تأمین ۱۲ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در یک دوره ۵ ساله پیش‌بینی شده است که سالانه ۲۴۰۰ مگاوات می‌شود و باید ۹۶۰۰ مگاوات آن در دولت چهاردهم تولید شود. 

برچسب ها: صنعت برق ، تجدیدپذیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.