سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیارد تومانی اوقاف در پرورش ماهی بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر از سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیارد تومانی سازمان اوقاف در امر پرورش ماهی دریایی در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد.

محمدرضا اسماعیل‌پور با اشاره به وجود ۳ هزار و ۲۲۰ وقف نامه در موقوفات دارای منفعت و انتفاعی استان بوشهر اظهار داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان بوشهر مدیریت بقاع متبرک و قدمگاه‌های استان بوشهر را در قالب هیئت امنای این مراکز دینی و مذهبی بر عهده دارند.

وی از تأمین ۱۲ میلیارد تومان برای طرح‌های فرهنگی اجتماعی از محل درآمد موقوفات بر اساس نیت واقفان در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا در سال تحصیلی جاری ۳۷۰ بسته تحصیلی شامل لوازم‌التحریر و امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط اوقاف و امور خیریه استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ارزش بسته‌های تحصیلی یاد شده را ۴.۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های اقتصادی با همکاری بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

اسماعیل‌پور یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقات امور خیریه را توسعه طرح‌های اقتصاد دریایی و دریا پایه اعلام و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۲۰ قفس دریایی برای پرورش ماهی در سواحل خلیج فارس استان بوشهر اجرا شد.

وی با بیان اینکه قفس دریایی پرورش ماهی دیگر برای نصب در دریا طراحی شده است، گفت: تاکنون برای ۳۰ قفس اولیه پرورش ماهی در سواحل استان بوشهر توسط اوقاف و امور خیریه ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از آغاز نصب ۱۰ قفس پرورش ماهی دیگر در سواحل استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری ۱۰ قفس جدید که در حال ساخت است ۲۵۰ میلیارد تومان است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه ۲۰ قفس از ۳۰ قفس رسماً افتتاح شده است اضافه کرد: قرار است قفس‌های ۲۰ تا ۳۰ پرورش ماهی در سواحل استان بوشهر توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شود.

وی ادامه داد: نخستین محصول پرورش ماهی در قفس استان بوشهر که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا شده در سال جاری برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.