سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶ هزار میلیارد ریال معامله صوری شرکت‌های کاغذی خراسان رضوی توقیف شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۲۶ هزار میلیارد ریال معاملات صوری شرکت‌های فاقد اعتبار مالیاتی (کاغذی) در استان شناسایی و توقیف شده است.

شاکر رضا مریدی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور شکل‌گیری شرکت‌های فاقد اعتبار است که زیان‌های مالی فراوانی را برای اقتصاد به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال تعداد ۴۰۰ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی خراسان رضوی شناسایی و با توقیف آنها از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: البته بررسی های نهایی در حال انجام است و نتایج قطعی بررسی ها به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید زیرا تشخیص نهایی، ملاک عمل است.

مریدی شمار شرکت های فعال در خراسان رضوی در سال گذشته را ۶۴ هزار شرکت اعلام و سهم شرکتهای کاغذی را اندک دانست و افزود: شرکت‌های فاقد اعتبار، روی کاغذ هستند و هیچ فعالیت اقتصادی واقعی ندارند و در نظم اقتصادی جامعه اخلال ایجاد می‌کنند و مانع از شفاف شدن وضعیت اقتصادی می‌شوند و با فروش فاکتورهای فاقد اعتبار، اجرای نظام مالیات را با اختلال و فعالان اقتصادی را با چالش سرمایه در گردش روبه‌رو می‌کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های فاقد اعتبار پس از ثبت‌نام در نظام مالیاتی و دریافت کد اقتصادی فعالیت می کنند و به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی در اقتصاد دامن می‌زنند و در این راستا بسیاری از شرکت‌ها که تمایل به پنهان کردن فعالیت خرید یا فروش خود دارند، به این شرکت‌های فاقد اعتبار مراجعه و فاکتور فاقد اعتبار تهیه می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: اهمیت پدیده شرکت‌های صوری و فاقد اعتبار به گونه‌ای است که در بند پنج ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده از چنین شرکت هایی جرم انگاری شده و از طرفی فعالیت‌های آن ها بر اساس دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های مشکوک به پولشویی تلقی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.