سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از سه هزار و ۴۰۰ عملیات از سوی آتش‌نشانی اردبیل

رئیس سازمان آتش نشانی اردبیل از انجام سه هزار و ۴۶۷ عملیات اطفا حریق و نجات از سوی این سازمان خبر داد.

قربان کاجی گفت: از این تعداد عملیات انجام شده یک هزار و ۱۱۰ مورد مربوط به اطفای حریق و ۲ هزار و ۳۵۷ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.
رئیس سازمان آتش نشانی اردبیل افزود: بیشترین آتش سوزی‌ها در این مدت به ترتیب در منازل مسکونی و مغازه رخ داده و بیشتر امداد و نجات‌ها نیز به ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به دلیل قطعی برق یا استاندارد نبودن آنها، تصادفات خودرو و نجات حیوانات بوده است.
او اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال با انجام ۷۶۱ عملیات امداد نجات، به ۹۴۶ نفر گرفتار در آسانسور به علت قطعی برق در شهر اردبیل امدادرسانی شد. ضمن اینکه آتش نشانان اردبیل علاوه بر اردبیل در صورت نیاز به سایر شهرستان‌های استان و یا دیگر استان‌ها امداد رسانی می‌کنند.
کاجی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۰ هزار نفر با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهر اردبیل تماس برقرار و کمک خواستند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: میانگین زمان حضور آتش نشانان و امدادگران این سازمان در سر صحنه حوادث سه الی پنج دقیقه است و تلاش می‌کنیم زمان حضور کاهش یابد.
کاجی افزود: زمان رسیدن بر سر حادثه در کشور‌های مختلف نیز متغیر و بین سه تا پنج دقیقه است و در این زمینه آتش نشانی اردبیل از استان‌های برتر کشور است.
او با بیان اینکه مدت زمان حضور در سر صحنه حوادث به عوامل مختلفی از جمله فاصله محل وقوع حوادث، زمان و ساعت وقوع حوادث و ترافیک مسیر بستگی دارد، اظهار کرد: باید آتش نشانان و امدادگران تا یک دقیقه بعد از اعلام حوادث ایستگاه آتش نشانی را ترک و به محل حادثه اعزام شوند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه کاهش زمان حتی یک ثانیه قابل توجه و برای نجات حادثه‌دیدگان بسیار اثر بخش و مهم است، پس نباید ثانیه‌های آخر را که در واقع طلایی است از دست داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.