سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینترنت زیرزمینی؛ گیاهان هم مانند انسان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند

همانطور که در ارتباطات کلامی در انسان‌ها قدرت وجود دارد، گیاهان نیز راه ارتباطی خاص خود را دارند که ثابت شده است پیچیده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد است، زیرا شبیه سیستم‌های شبکه جهانی است.

انسان‌ها دارای سیستم‌های ارتباطی غیرکلامی هستند که شامل حواس بینایی، شنوایی، چشایی و لامسه هستند که برای تعامل با دنیای طبیعی بسیار مهم هستند. گیاهان نیز از مواد پخش شونده استفاده می‌کنند که موادی شیمیایی هستند و هنگام برش گیاه منتشر می‌شوند تا با تهدیدات موجود مانند حیوانات درنده یا چمن زن‌ها مقابله کنند.

آنها همچنین از طریق سیگنال‌های الکتریکی، قارچ‌های زیرزمینی و میکروب‌های خاک ارتباط برقرار می‌کنند و شبکه پیچیده‌ای را تشکیل می‌دهند که به آنها امکان تبادل منابع و اطلاعات را می‌دهد.

دانشمندان از فناوری و هوش مصنوعی برای مطالعه عمیق‌تر ارتباطات گیاهی استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به پیشرفت در کشاورزی و حفاظت از محیط زیست شود.

شبکه وسیع آوند چوبی درختان توسط قارچ‌های زیرزمینی به هم متصل شده و آنها را قادر می‌سازد از یکدیگر حمایت کنند و به تغییرات محیطی واکنش نشان دهند.

با این حال، اختلالات خاک ناشی از فعالیت‌های انسانی ممکن است این شبکه‌ها را مختل کند و گیاهان را آسیب‌پذیرتر کند و بر تلاش‌های بازسازی اکوسیستم تأثیر بگذارد. درک و حفظ این سیستم‌های ارتباطی گیاهی برای رفاه و بقای ما بسیار مهم است.

همانطور که به کودکان خواندن و برقراری ارتباط کلامی را آموزش می‌دهیم، باید اهمیت رابطه خود با گیاهان و دنیای طبیعی را نیز به خاطر بسپاریم.

با احترام و درک سیستم‌های ارتباطی گیاهی، می‌توانیم بهتر از اکوسیستم‌هایی که از ما حمایت می‌کنند محافظت و حمایت کنیم؛ بنابراین محققان در حال مطالعه این فعل و انفعالات هستند تا از مزایای بالقوه ارتباط گیاهان برای کشاورزی و حفاظت از محیط زیست استفاده کنند.

همانطور که یادگیری و حفظ سیستم‌های ارتباطی انسان‌ها و گیاهان برای رفاه سیاره ما ضروری است، در دنیایی که شبکه‌های حساس نقش مهمی در ارتباطات و بقا دارند، توانایی ما برای برقراری ارتباط با دنیای اطرافمان کلیدی است. 

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.