سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ محله آذربایجان‌غربی تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲۰ محله شهری استان با ۷۵۳ هزار نفر جمعیت تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۲۰ محله استان تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند، گفت: تیم‌های تشکیل شده با ورود به محلات آسیب زا اعم از شهری و روستایی اقدام به نیازسنجی‌های لازم کرده اند.

وی اضافه کرد: در این راستا بهزیستی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و اطلاع رسانی از راه‌های گوناگون کرده است.

محمدپوری با بیان اینکه ۵۰ محله روستایی نیز تحت پوشش طرح‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته، ادامه داد: در این راستا تیم‌های اجتماع محور راه اندازی شده و بعد از تشکیل و آسیب شناسی با کمک تسهیل‌گران بهزیستی اقدامات لازم آغاز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اعتقاد براین است که فقط درمان و کاهش آسیب برای بازگشت معتاد به آغوش خانواده و اجتماع کافی نیست و نیازمند حلقه مفقوده‌ای به نام حمایت‌های اجتماعی و خانواده هستیم.

محمدپوری در ادامه گفت: در راستای قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری موظف به تامین ساختمانی است تا اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش فنی حرفه‌ای در این مکان مستقر شوند و به معتادان خدمات بدهند.

وی افزود: لازم است معتادی که از مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ترخیص می‌شود و خانواده وی را پذیرش نمی‌کند، در مراکز صیانت مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به مرحله صیانت ادامه داد: معتادان دارای شرایط در این زمینه و در این راستا اقامت رایگان ۶ ماه تا یک سال و مشاوره دریافت کرده و مهارت‌های زندگی و کاریابی و کار آفرینی و زندگی یاد می‌گیرد و به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی می‌شوند و حتی در این مراکز دارو‌های رایگان دریافت می‌کنند و با خانواده‌ها در صورت لزوم صحبت می‌شود تا به تدریج به خانواده‌ها پیوند داده شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی همچنین تصریح کرد: امیدواریم شهرداری به وظیفه قانونی خود عمل کرده و این ساختمان را تهیه و تجهیز کند و بهزیستی با تامین یارانه نسبت به ارائه خدمات مختلف اشتغال و مددکاری و مشاوره معتادان اقدام کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.