سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار:

اولویت ما در سیستان و بلوچستان انسجام اجتماعی است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اولویت ما در سیستان و بلوچستان انسجام اجتماعی است گفت: اگر حال مردم خوب باشد آستانه تحمل و تاب آوری اجتماعی‌شان افزایش پیدا می‌کند.

 رضا شریفی در نشست با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری زاهدان اظهار داشت:پرداختن به مسائل قومیت و مذهب در استان آفت است و نباید به این مسائل دامن زد. 

وی افزود: تمرکز و انسجام اجتماعی ما در دهه ۸۰ با توجه به مسائل رخ داده به هم ریخت، بغض اجتماعی تولید و به هم سوءظن پیدا کردیم و باعث درگیری ظرفیت‌های اجتماعی و عقب ماندگی استان شد.

وی بیان کرد: پارلمان و مدیریت شهری می‌تواند در افزایش انسجام اجتماعی کمک کند و باید تاثیرگذارتر و با کنشگری حال خوب مردم را افزایش دهید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ترافیک در زاهدان در حال تبدیل شدن به بحران اجتماعی است و این امر باعث نارضایتی اجتماعی می‌شود، گفت: اهمیت کار‌ها و طرح‌های شهرداری و مدیریت شهری به طور مستقیم بر نارضایتی و رضایتمندی شهروندان اثر می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه نظام و منظومه مسائل و حل مسائل سیستان و بلوچستان تبیین و احصا شده است، اظهار کرد: کار‌ها و طرح‌های بزرگی در این دوره شروع شده و جنس کار و معدلی که در سه سال گذشته انجام شده قابل قیاس با چند دهه گذشته نیست.

شریفی با تاکید بر اینکه باید با تلاش جهادی بخشی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی را جبران کنیم، تصریح کرد: در المان‌های شهری، فضای سبز، حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و تاریخی عقب‌ماندگی داریم.

وی با اشاره به کاهش زمان پرداخت معوقات و مزایای کارگران شهرداری نسبت به سال‌های گذشته، افزود: برخی مدیران شهری کنشگری خوبی دارند و لازم است این موضوع در حوزه شورا و شهرداری همه گیر شود.

انتقال انسجام اجتماعی سیستان و بلوچستان به عنوان چهره واقعی منطقه به پایتخت

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انسجام اجتماعی استان را باید به عنوان چهره واقعی این منطقه به پایتخت منتقل کنیم تا انگاره پرتکرار اختلاف شیعه و سنی در تهران برطرف و رفع شود.

به گفته وی معدل تاب آوری اجتماعی و متغییر رضایت عمومی، اعتماد مردم و لایه‌های اجتماعی به هیات حاکمیت در سیستان و بلوچستان رو به رشد است.

شریفی با تاکید بر اینکه اجماع و انسجام خوبی در استان داریم و باید نسبت به تولید انسجام اجتماعی بیشتر به همدیگر کمک کنیم، تصریح کرد: مردم باید به اموال عمومی از اتوبوس‌های شهری تا پارک‌ها احساس تعلق کنند و این امر بدون انسجام اجتماعی لایه‌های مختلف جامعه اعم از سران طوایف، ریش سفیدان، معتمدان و اصحاب تریبون محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید در طرح‌های عمرانی هم کیفیت و هم سرعت حفظ شود، افزود: در بحث استفاده از ظرفیت رسانه، کنشگری در فضای مجازی و اغنا ضعیف عمل کرده‌ایم، باید برای توسعه سیستان و بلوچستان ید واحد باشیم و استان را با هم بسازیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان با توجه به نیروی متخصص نسبت به استان‌های همجوار به دلیل ضعف در کار تیمی، عقب ماندگی دارد و باید کار تیمی را در جهت رشد، توسعه و آبادانی این منطق تقویت کنیم.

💻ما را در فضای مجازی دنبال کنید

🌐 https://www.sbportal.ir/
📱 http://splus.ir/ravabet_sb
📱 https://ble.ir/sb_ostan
📱 https://t.me/ostansb
📱 https://eitaa.com/ravabetsb
📱 https://rubika.ir/ravabet_sb

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.