سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ در دیدار با زلنسکی وعده داد که جنگ اوکراین را به پایان برساند

دونالد ترامپ با رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد و گفت: پیش از بازگشت به کاخ سفید می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد. 

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از حملات لفظی ترامپ با یکدیگر دیدار کرده و در خصوص آینده جنگ با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طی این دیدار که در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفت، ترامپ بر روابط خوب خود با روسای جمهور اوکراین و روسیه تاکید کرد و گفت: «ما روابط بسیار خوبی داریم. من همچنین روابط بسیار خوبی با ولادیمیر پوتین دارم. فکر می‌کنم اگر پیروز شویم بتوانیم خیلی زود مسائل را حل کنیم».

ترامپ ادامه داد: «پیش از بازگشت به کاخ سفید در بیستم ژانویه (۳۰ دی ماه) می‌توانیم کاری را انجام دهیم که برای هر دو طرف خوب باشد». 

در مقابل، ولودیمیر زلنسکی نیز گفت که بین او و ترامپ «دیدگاه مشترک» وجود دارد و هر دو می‌خواهند که جنگ به پایان برسد. 

ترامپ پیش از این درخواست زلنسکی را برای دیدار رد کرده بود. او همچنین روز چهارشنبه در جریان یک گردهمایی انتخاباتی خطاب به طرفدارانش گفت: «ما میلیارد‌ها دلار به مردی می‌دهیم که حاضر به انجام توافق [برای پایان دادن به جنگ] نیست». 

زلنسکی این هفته برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده و روز پنجشنبه در کاخ سفید با جو بایدن و معاون او، کامالا هریس دیدار کرد. او که تلاش دارد حمایت غرب از کشورش را در سومین سال جنگ حفظ کند، روز گذشته وعده کمک ۸ میلیارد دلاری از واشنگتن را دریافت کرد. 

ترامپ مدت‌ها است که از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از اوکراین انتقاد می‌کند. او در جریان تجمعی در هفته گذشته گفته بود که روسیه پیش از این هیتلر و ناپلئون را شکست داده و در این جنگ نیز پیروز می‌شود.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.