سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ اوکراین بدون حمایت آمریکا ظرف یک ماه به پایان می‌رسید

مشاور سابق پنتاگون تایید کرد که آمریکا مسئول طولانی شدن درگیری در اوکراین و کشته شدن صد‌ها هزار سرباز اوکراینی است.

داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون تایید کرد که آمریکا مسئول طولانی شدن درگیری در اوکراین، کشته شدن صد‌ها هزار سرباز اوکراینی و آواره شدن میلیون‌ها نفر از این کشور است.

براساس گزارش آ تی، مک گرگور در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب Deep Dive گفت: بدون ما، بودجه نامحدود ما و جریان مداوم تسلیحات و تجهیزات نظامی، این جنگ در یک ماه و نیم به پایان می‌رسید. سیاست واشنگتن منجر به از دست دادن صد‌ها هزار سرباز اوکراینی و آواره شدن میلیون‌ها نفر از ساکنان آن شد.

شایان ذکر است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته است، روز پنجشنبه در کاخ سفید طرحی تحت عنوان «پیروزی در جنگ» را به جو بایدن و کامالا هریس ارائه کرد و در پی آن رئیس جمهور آمریکا نیز از اختصاص بسته کمک نظامی جدید کشورش به ارزش نزدیک به ۸ میلیارد دلار به کی‌یف خبر داد.

بایدن تاکید کرد که این بسته کمکی جدید شامل موشک‌ها، سیستم‌های پدافند هوایی و هم‌چنین مهمات دوربرد می‌شود. او هم‌چنین به پنتاگون دستور داد تا آموزش خلبانان اف-۱۶ اوکراینی را از جمله با حمایت از آموزش ۱۸ خلبان دیگر در سال آینده میلادی گسترش دهد.

جو بایدن در پایان خاطر نشان کرد ماه آینده نشستی را در سطح رهبران و در قالب «گروه تماس دفاعی اوکراین» در آلمان برای هماهنگ کردن تلاش‌های بیش از ۵۰ کشور حامی اوکراین تشکیل خواهد داد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.