سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب الحاق ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان به استان قزوین

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : خبر منتشر شده، الحاق ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان به استان قزوین، صحت ندارد.

مازیار رضوی با تکذیب خبر منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر الحاق ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان به استان قزوین، گفت: جنگل‌های گیلان در مناطق بالادست شهرستان‌های سیاهکل، رودبار و رودسر مشرف به استان قزوین است. وی اضافه کرد: در این مناطق توده‌های جنگلی از گونه ارس که بومی جنگل‌های ایران است، وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، ارس را گونه سوزنی برگ دانست و تصریح کرد: مناطق بالادست استان قزوین نیز توده‌های ارس دارد که بسیار به توده‌های ارس گیلان شباهت دارد. مازیار رضوی وجود چهار گونه سوزنی برگ در ایران، گونه‌های ارس، نوش، زربین و سرخدار را ویژه شمال کشور دانست و تاکید کرد: هیچگونه الحاقی از جنگل‌های گیلان به قزوین صورت نگرفته است.وی با اشاره به اینکه مساحت جنگل‌های گیلان ۵۶۴ هزار و ۷۱۲ هکتار است گفت: حتی یک مترمربع از جنگل‌های گیلان به استان‌های دیگر ملحق نشده است.

رضوی با عنوان اینکه برخی از اختلافات اراضی ملی بالادست با استان قزوین را مربوط به مراتع است و در قالب تفاهم نامه‌های مشترک در حال پیگری است افزود: حتی یک متر مربع از اراضی ملی و جنگلی و مرتعی استان گیلان به استان‌های دیگر ملحق نشده و نخواهد شد.

برچسب ها: جنگل ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.