سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تجلیل از شهدا و ایثارگران

امام جمعه ساری گفت: تجلیل از فداکاری‌های شهدا و رشادت ایثارگران ضروری است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری به اهمیت گرامیداشت فرماندهان و شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تجلیل از این عزیزان دانست. 

او افزود: یاد شهدا باید همواره در قلب‌ها زنده بماند و جامعه به ویژه نخبگان در قبال ارزش‌های انقلاب اسلامی هوشیار باشند.

امام جمعه ساری به نقش نخبگان در جامعه پرداخت و گفت: نخبگان موتور پیشرانه جامعه هستند و در مسیر پیشرفت تاثیرگذارند، اما باید مراقب بود که این قشر نیز در معرض لغزش قرار دارند.

او با اشاره به جانفشانی نخبگان دلسوز در دوران دفاع مقدس افزود: کشور ما در صد سال اخیر از سوی نخبگان سیاسی خائن، آسیب‌های جدی دیده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران همچنین از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به کشاورزان و باغداران مازندران داشته باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: برنج و مرکبات مازندران هنوز هم مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و کشاورزان و دامداران در انتظار حمایت و لطف مسئولان هستند.

او با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در جمع یادگاران دفاع مقدس، علت اصلی خصومت دشمنان با انقلاب اسلامی را جاذبه‌های انقلاب دانست و تاکید کرد که ما باید از دفاع مقدس، گزارش‌های توصیفی و تبیینی داشته باشیم تا نسل‌های آینده با این ارزش‌ها آشنا شوند.

خطیب جمعه ساری در بخش دیگری از خطبه‌ها نسبت به نفوذ فرهنگی دشمنان هشدار داد و با اشاره به جنایات صهیونیست‌های غاصب در سال گذشته و چند روز اخیر، گفت: «صهیونیست‌ها با جنایت‌های بی‌پایان خود هزاران نفر را در فلسطین شهید کرده‌اند و وظیفه ما این است که حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم.»

آیت‌الله محمدی لائینی با انتقاد از کشور‌های اسلامی که در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند، افزود: سکوت این کشور‌ها خیانت به اسلام است و ما باید همواره در کنار ملت فلسطین باشیم و از آنان حمایت کنیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.