سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی بازی‌های پرنشاط ویژه موسپید‌های پایتخت

شهردار منطقه ۶ تهران از برپایی جلسه توجیهی و برنامه‌ریزی برای برپایی پنجمین دوره رقابت‌های نشاط سالمندی ویژه موسپید‌های در پهنه مرکزی پایتخت خبر داد.

سیدمرتضی روحانی اظهار کرد: یکی از مراحل زندگی هر فرد دوران سالمندی است که ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ از این رو شناخت و آگاهی مناسب هرفرد درباره این مقطع حساس زندگی، افزایش اعتماد به نفس و امید به آینده، ایجاد روحیه پرنشاط و سرزنده، حضور درجامعه و دوری از انزوا و گوشه‌گیری باعث می‌شود که دوران سالمندی به دوران شیرین زندگی افراد مختلف جامعه تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره سلامت شهرداری منطقه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای استفاده این اقشار به اجرا گذاشته که نمونه آن برپایی رقابت‌های نشاط سالمندی در سطح نواحی ۶گانه و با همکاری سرا‌های محلات پهنه مرکزی پایتخت است که تا به حال چهار دوره آن با موفقیت اجرا و اکنون نیز برای پنجمین دوره این رقابت‌ها میان سالمندان شهر برنامه‌ریزی می‌شود.

روحانی ادامه داد: کیفیت گذران دوران سالمندی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به وضعیت سلامت و تندرستی، میزان حس خوشبختی و سعادت درونی، چگونگی ارتباط و تعامل با اعضای خانواده و نزدیکان، میزان نشاط و روحیه معنوی، دایره تعاملات اجتماعی و حضور موثر در جامعه اشاره کرد.

شهردار منطقه ۶ تهران یادآور شد: معاونت فرهنگی پهنه مرکزی پایتخت با هدف ارتقای روحیه و افزایش حس سرزندگی در سالمندان شهر، در طول سال برنامه‌های مختلفی به اجرا گذاشته که نمونه آن برپایی رقابت‌های نشاط سالمندی است که مورد توجه و استقبال این قشر و حتی خانواده‌هایشان واقع شده است.

وی با بیان اینکه از اکنون شهروندان ساکن در محلات منطقه ۶ تهران می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در پنجمین دوره از رقابت‌های نشاط سالمندی به نزدیکترین سرای محله به محل زندگی مراجعه کنند، گفت: در این جلسه توجیهی برای هرچه باشکوه برگزارشدن این رویداد تاثیرگذار برنامه‌ریزی شده که یکی از موارد مهم آن طراحی بازی‌های پرنشاط و انرژی برای سالمندان است، به گونه‌ای که آنان را به حرکت و فعالیت وادار کرده و از سوی دیگر تجربه یک رقابت شیرین و خاطره‌انگیز را در ذهن آنان تداعی کند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
همش ظاهرسازی است،زکامی احساس خطرکرده.