سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژه آتش‌نشانان در مشهد

رژه آتش نشانان مشهدی روز جمعه و در آستانه فرارسیدن روز «آتش نشانی و ایمنی» برگزار شد.

محمدرضا قلندر شهردار مشهد در این مراسم که در منطقه کوه پارک مشهد برگزار شد، گفت: مباحث ایمنی با توجه به حضور زائران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او افزود: در ایام دهه پایانی صفر امسال ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر وارد مشهد شدند و جمعیت شهر با وجود زائران افزایش پیدا کرد، اما خوشبختانه حادثه ای نداشتیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه سازمان آتش نشانی مشهد همیشه خانه به دوش بود و ساختمان اداری نداشت، ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری، ساخت مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی در میدان ابوطالب این شهر در دستور کار قرار گرفت.

محمد زهدی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: مشهد شرایط ویژه‌ای دارد، سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به این شهر سفر می کنند که در نتیجه حضور این زائران حوادث هم بیشتر می شود. 

او افزود: سال گذشته و امسال کمترین حادثه‌ها را داشته ایم و خوشبختانه مشکل خاصی در مشهد و خراسان رضوی رخ نداده است، این دستاورد تحقق پیدا نمی کرد، اگر آتش‌نشانان اقدامات پیشگیرانه و خوبی را انجام نمی‌دادند.

کاهش ۱۱ درصدی آتش سوزی‌ها در مشهد
 
حمیدرضا کافی‌نیا مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: ۵۷ ایستگاه آتش نشانی در مشهد جانمایی شده و این سازمان با هزار و ۲۷۰ نیرو و ۲۷۰ خودرو به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات رسانی می‌کند.

او افزود: به صورت روزانه ۱۱۰ عملیات توسط تیم آتش نشانی انجام می شود که ۷۰ درصد مربوط به عملیات نجات و ۳۰ درصد مربوط به عملیات اطفا آتش سوزی است.

عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در نیمه اول امسال ۱۳ هزار عملیات توسط تیم آتش‌نشانی مشهد انجام شده و با توجه به آموزش های ایمنی که در فرهنگسراها و سایر مکان ها برای شهروندان برگزار می‌شود، آتش سوزی ها ۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

کافی‌نیا بیان کرد: سال گذشته ۴۲۲ نفر در آتش نشانی مشهد استخدام شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.