سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند

ژاپن آخرین کشوری است که در بحبوحه تشدید حملات رژیم اسرائیل به لبنان، از شهروندان خود خواست که لبنان را ترک کنند.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن امروز جمعه گفت: «ما اکنون در حال بررسی ایمنی شهروندان ژاپنی ساکن لبنان هستیم و همچنین از آنها می‌خواهیم تا زمانی که پرواز‌های تجاری منظم همچنان فعال هستند، این کشور را ترک کنند.»

طبق گزارش رسانه‌ها از جمله کیودو نیوز ژاپن، دولت ژاپن همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اعزام هواپیما‌های نظامی به اردن است تا برای تخلیه احتمالی شهروندان ژاپنی سرگردان در لبنان در آماده باش قرار بگیرند.

چندین کشور دیگر قبلاً به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که لبنان را ترک کنند یا از سفر خودداری کنند. این کشور‌ها شامل ایتالیا، بلژیک، انگلیس، ایالات متحده، روسیه، هند، استرالیا و مالزی هستند.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشور‌های جهان و نهاد‌های بین‌المللی انفجار‌های اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. آمریکا همانند همیشه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد که از جزئیات آن اطلاعی نداشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیرو‌های حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

مترجم: پورکند

برچسب ها: ژاپن ، جنگ لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.