سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروگاه رامین اهواز، سربلند در تامین برق خوزستان 

نیروگاه رامین اهواز با تولید ۴ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۴۸۹ مگاوات ساعت انرژی برق توانست نقش مهمی در تامین آسایش مردم ایفا کند.

 محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز ضمن تقدیر از مجاهدان عرصه تولید برق این نیروگاه بویژه در تابستان طاقت فرسای امسال، تولید پایدار انرژی حیاتی برق توسط تلاشگران این نیروگاه را مایه آسایش و رفاه مردم عنوان کرد و گذر موفقیت آمیز از این چالش سخت را باعث سربلندی این مجموعه دانست.

او گفت: شرایط تولید انرژی برق در نیروگاه‌های حرارتی بویژه نیروگاه رامین اهواز با توجه به شرایط سخت اقلیمی و هوای گرم خوزستان، رطوبت بالا و با وجود فرسودگی واحد‌های این نیروگاه با پیچیدگی، چالش‌ها و سختی‌های زیادی همراه است و اگر همت، غیرت، تخصص و تجربه ارزشمند کارکنان این نیروگاه نبود نمی‌توانستیم شاهد تولید این انرژی حیاتی در این نیروگاه قدیمی باشیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به قدمت بالا و فرسودگی بیش از حد واحد‌های این نیروگاه، بازسازی واحد‌های تولید برق و بروزرسانی تجهیزات نیروگاهی، تامین نقدینگی لازم و رفع مشکلات و چالش‌های این نیروگاه را نیازمند حمایت و توجه بیشتر مدیران و مسئولان بالادستی و برنامه ریزی‌های دقیق و هدفمند عنوان کرد.

حافظی میزان تولید انرژی برق در ۶ ماهه نخست امسال را ۴ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۴۸۹ مگاوات ساعت عنوان کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال  بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او  همچنین از افزایش ۲۰ مگاواتی متوسط تولید لحظه‌ای واحد‌های تولیدی این نیروگاه در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و توانسته است پیک برق تابستان امسال را با وجود گرمترین تابستان دهه‌های اخیر با موفقیت سپری نماید و نقش همیشگی خود را که همانا تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور در جهت خدمت رسانی به مردم است بخوبی ایفاء نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.