سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری زنبورستان‌ها از هفتم مهر

نقل و انتقال کندو در زمان سرشماری ممنوع است

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات سرشماری زنبورستان‌های استان از هفتم تا ۱۹ مهرماه انجام می‌شود و هرگونه کوچ و نقل و انتقال کندو‌ها در این زمان ممنوع است.

 علیرضا صادق با بیان اینکه ۲۰ گروه برای سرشماری زنبورستان‌ها آماده شده اند، گفت: به همه زنبورداران استان توصیه می‌کنیم در محل‌های خود مستقر باشند.

او گفت : زنبورداران برای سرشماری به مراکز خدمات و مدیریت‌های جهاد کشاورزی مراجعه و محل استقرار کلنی‌های خود را ثبت کنند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: آمار و اطلاعات در مرکز آمار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ارایه خدمات از جمله پرداخت تسهیلات بانکی، توزیع شکر و یا سایر خدمات براساس سرشماری به آنان اعطا شود.

صادق گفت : علاوه بر سرشماری، کارشناسان دامپزشکی نیز در عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند و به آموزش در بخش‌های مختلف از جمله بهداشتی، مراقبتی و سایر موارد می‌پردازند.

به گفته صادق زنبورداران باید برای تهیه فرم به مدیریت‌های شهرستان خود مراجعه کنند و همچنین زنبورداران ۲ شهرستان تازه تاسیس بام و صفی و آباد و مانه نیز باید در مدیریت‌های جدید حضور یابند.

هزار و ۹۹۵ زنبورستان در سطح استان با ۲۱۹ هزار کلنی فعال است و براساس آمار ۱۴۰۲ از سطح زنبورستان‌های استان ۲ هزار و ۱۹۷ تن عسل تولید شد.

محمد زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز یکم شهریور ماه امسال در رویداد ملی روز عسل گفت: ۲۱۹ هزارو ۴۹۱ کلنی در استان و هزارو ۹۵۵ بهره بردار فعال هستند که امسال با توجه به شرایط خوب بارندگی و افزایش گل و گیاه پیش بینی می‌شود تولید عسل با ۳۲ درصد افزایش به ۲۹۰۰ تُن برسد.

برچسب ها: زنبور عسل ، سرشماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.