سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس گروه اجرای طرح‌های آماری و سرشماری استان یزد:

توسعه پایدار کشاورزی در رسیدن به امنیت غذایی مهمترین دستاورد سرشماری عمومی کشاورزی است

ولی‌زاده گفت: توسعه پایدار کشاورزی در رسیدن به امنیت غذایی مهمترین دستاورد سرشماری عمومی کشاورزی است.

رضا ولی‌زاده رییس گروه اجرای طرح‌های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان یزد در دومین نشست هماهنگی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان یزد گفت: توسعه پایدار کشاورزی در رسیدن به امنیت غذایی مهمترین دستاورد سرشماری عمومی کشاورزی است.

وی مهمترین دستاورد سرشماری عمومی کشاورزی را توسعه پایدار کشاورزی در رسیدن به امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت کشاورزی کشور در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارایه می‌دهد که تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی، شمارش همه واحد‌های کشاورزی و ثبت خصوصیات هریک به طور جداگانه است، اذعان داشت: از این سرشماری اطلاعات گران‌بهایی در زمینه خصوصیات پایه‌ای و ساختاری بخش کشاورزی حاصل می‌شود که برای سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی به بررسی دقیق این اطلاعات نیازمند است.

رییس گروه اجرای طرح‌های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان با بیان اینکه تاکنون در ایران ۵ مرتبه سرشماری کشاورزی انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به فاصله گرفتن از آخرین سرشماری و تحولات سریع بخش کشاورزی، اجرای سرشماری در سال جاری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ولی‌زاده با تاکید بر لزوم همکاری فرمانداران، بخشداران، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و ارگان‌های وابسته به طرح سرشماری عمومی کشاورزی در اجرای این طرح در آبان‌ماه سال‌جاری، یادآور شد: بر مبنای دستور رییس جمهور تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف و موظف به همکاری تمام و کمال با ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شده‌اند.

در ادامه این نشست، مدیران ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و برخی از کارشناسان فنی و اجرایی طرح اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در استان به بیان نظرات، پیشنهاد‌ها و چالش‌های کمبود منابع مالی و انسانی و کاستی‌های موجود در زیرساخت‌ها، در راستای اجرای این طرح پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.