سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود زباله‌سوز ۶هزارتنی چینی منتظر تایید محیط زیست است

معاون شهردار تهران گفت: بیش از ۵۰ کیلومتر به ظرفیت خطوط مترو و ۱۸ ایستگاه جدید اضافه کردیم.

 لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بیستمین پویش قرار خدمت شهرداری تهران که در منطقه ۱۲ پایتخت برگزار شد، نشستی با نخبگان، فرهنگیان و ورزشکاران این منطقه داشت و با آنها دیدار و گفتگو کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ابتدای این نشست با بیان اینکه منطقه ۱۲ یادآور حماسه‌های بزرگی است که در طول انقلاب داشتیم و مجاهدت‌هایی که بزرگان این منطقه در صحنه‌های مختلف داشتند، اظهار کرد: ۴ محور را بر اساس یک سند دنبال کردیم که محور و رویکرد اول توجه به روح شهر بود چرا که هر چقدر بتوانیم به کار‌ها عمق فرهنگی دهیم بسیاری از مشکلات شهر حل می‌شود. رویکرد دوم توجه به کالبد شهر و رویکرد سوم توجه به هوشمندسازی است و در اداره شهر بدون استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی کار‌ها پیش نمی‌رود. همچنین رویکرد چهارم مشارکت و حضور مردم در اداره شهر است.

وی افزود: توجه به بحث حمل و نقل عمومی در نظرسنجی‌ها مورد تاکید مردم بود که ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد. در حال حاضر در تردد‌ها ۷۰ درصد شهروندان از خودروی شخصی و ۳۰ درصد از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند در حالی که در استاندارد دنیا این نسبت برعکس است؛ بنابراین توسعه حمل ونقل عمومی را دنبال کردیم و در برقی سازی حمل و نقل عمومی برای۲۵۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم و در مرحله بعد تکنولوژی ساخت آن نیز وارد می‌شود. در تاکسی‌های برقی و واگن مترو نیز کار‌هایی انجام شده است. با کمک دولت شهید رئیسی، ۱۰۵۰ واگن جدید مترو را سفارش دادیم که از ۲۲ بهمن تولید انبوه آن شروع و تا ۲ سال به ناوگان اضافه می‌شود.

فروزنده ادامه داد: بیش از ۵۰ کیلومتر به ظرفیت خطوط مترو و ۱۸ ایستگاه جدید اضافه کردیم. همچنین احداث خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ مترو را شروع کردیم که آثار آن در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

معاون شهردار تهران محور بعدی را توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: در بحث ارتباط با مساجد طرح آرمان را معرفی کردیم و ارتباطات بین مسجد، خانواده و مدرسه در این طرح تعریف شده است. علاوه بر این ارتباط با هیات‌ها و مجموعه‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفت. در کنار این اقدامات، رویداد‌هایی مانند رویداد غدیر را برگزار کردیم و در اربعین نیز حضور جدی داشتیم و در حوزه ورزشی طرح قهرمان شهر را راه اندازی کردیم که در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و این طرح را بین المللی کردیم.

وی افزود: در بحث بافت فرسوده، تهران ۴ هزار هکتار بافت فرسوده دارد که در این زمینه مشوق ها، تسهیلات و تسهیل در صدور پروانه را در نظر گرفتیم. هر چند به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری برای حل مشکلات شهر باید با همه دستگاه‌ها با تشکیل قرارگاه‌ها هماهنگی کرده و کار‌ها را پیش برد.

به گزارش سایت شهر، فروزنده گفت: در حوزه اجتماعی حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر جمع کردیم و به یاورشهر‌ها و محل نگهداری آسیب‌دیدگان بردیم و الان مدعی هستیم که کلونی معتادان در سطح شهر نداریم. در حوزه شهرسازی سعی کردیم مبلمان شهری را به سمت فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی ببریم و هویت فرهنگی به تهران بدهیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان کرد: محور دیگر بحث هوشمندسازی بود که بر اساس آن ۲۰ خدمت از طریق نرم افزار شهرزاد انجام می‌شود. در بحث پسماند با چینی‌ها مذاکره کردیم برای وارد کردن زباله سوز که روزی ۶ هزار تن زباله را تبدیل به برق می‌کند و هیچ گونه آلایندگی ندارد و ۷۰ درصد آن را خود چینی‌ها سرمایه گذاری می‌کنند و منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

وی افزود: در طرح "من شهردارم" از مردم درباره اجرای پروژه‌ها و نوع پروژه‌ها نظر خواهی کردیم و شهرداری تهران در اجلاس بریکس برای این مساله و استفاده از نظرات مردم در اداره شهر جایزه گرفتیم و امسال ۹ هزار میلیارد تومان برای این طرح اعتبار در نظر گرفتیم.

فروزنده با بیان این مطلب که برای حل مشکل منابع مالی، اولین گام، تسویه بدهی‌ها با بانک‌ها بود، ادامه داد: روزی که به شهرداری آمدیم، بدهی شهرداری به بانک‌ها ۱۷۰ همت بود و با مذاکرات و بررسی‌های انجام شده این عدد ابتدا به ۱۰۰ همت و پس از آن به ۸۰ همت کاهش پیدا کرد که از این میزان، حدود ۴۰ همت تسویه شده و مابقی آن نیز تسویه خواهد شد. این تسویه باعث استفاده از کمک بانک‌ها شد و برای خرید اتوبوس‌ها از تسهیلات و حمایت‌های بانک‌ها استفاده کردیم.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: در حال ساخت سه بزرگراه شامل انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری هستیم. همچنین در بحث تقاطع‌های غیر همسطح نیز پروژه‌هایی تحویل شده و کار‌هایی نیز در حال انجام است. اگر دستگاه‌ها با ما همکاری کننند می‌توانیم بسیاری از مشکلات معیشتی را نیز حل کنیم. در نهایت اینکه وظیفه همه ما امید دادن به مردم و شهروندان است.

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
کم از کامیونا و اتوبوسا میکشیم تازه یه دودساز دیگه میخوان به شهر اضافه کنن