سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس: جنایت در غزه را متوقف کنید

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار پایان دادن به جنگ غزه و تحریم رژیم صهیونیستی شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به انتقاد از رویکرد آمریکا درباره ادامه جنگ علیه غزه پرداخت که سبب شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی شده است. 

به گزارش الجزیره، محمود عباس گفت: «متاسفیم که آمریکا، سه بار مانع صدور قطعنامه‌هایی در شورای امنیت شد که از اسرائیل می‌خواست آتش‌بس برقرار کند. آمریکا به تنهایی ایستاد و گفت نه، جنگ باید ادامه پیدا کند». 

عباس گفت که واشنگتن علیرغم نسل‌کشی اسرائیل، این رژیم را در طول جنگ غزه هم از نظر تسلیحاتی و هم از نظر دیپلماتیک پوشش داد و در ادامه خواستار توقف کشتار در غزه شد.

او گفت: «این جنایت را متوقف کنید. همین حالا کشتار زنان و کودکان را پایان دهید. به نسل‌کشی پایان دهید. به ارسال تسلیحات به اسرائیل پایان دهید. این جنون نباید ادامه پیدا کند. تمام جهان مسئول اتفاقاتی است که برای مردم ما در غزه و کرانه باختری رخ می‌دهد». 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند و گفت: «هر کس که به غزه می‌رود دیگر آن جا را نمی‌شناسد. ۷۵ درصد ساختمان‌ها در این منطقه به طور کلی ویران شده است. جامعه بین المللی باید فورا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند». 

او در ادامه به مقاومت مردم فلسطین در برابر ظلم صهیونیست‌ها اشاره کرده و گفت: «ما سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد. فلسطین وطن ماست. سرزمین پدران و پدربزرگ‌های ماست و مال ما خواهد ماند؛ و اگر کسی قرار باشد برود، اشغالگران هستند». 

سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل صورت می‌گیرد که جنگ غزه در آستانه یک ساله شدن است. طی این مدت بخش اعظم زیرساخت‌های غزه به طور کامل ویران شده و بیش از ۴۱ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
آقای محمود عباس ای کاش این حرف ها را سالها پیش میدانستی و با رژیم صهیونیست قرارداد نمی بستی و فلسطین تقسیم نمی شد.