سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

انگلیس در دور جدید اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، ۵ کشتی و ۲ نهاد مرتبط با انتقال گاز مایع طبیعی این کشور را هدف قرار داد.

دولت انگلیس امروز پنجشنبه اعلام کرد: لندن اوایل سال جاری میلادی پروژه «آرکتیک ال. ان. جی ۲» (Arctic LNG ۲) را همراه با آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم کرد. از آن زمان این پروژه مجبور به کاهش تولید شده است.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای عنوان کرد: اقدام امروز با هدف قرار دادن کشتی‌ها و نهاد‌های درگیر در بخش گاز مایع طبیعی روسیه صورت گرفته است.

در اوایل ماه جاری، انگلیس ۱۰ کشتی دیگر روسیه را در ناوگان موسوم به «ناوگان سایه» تحریم کرد. لندن مدعی است که ناوگان سایه از اقداماتی برای دور زدن تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه استفاده می‌کند.

روسیه معتقد است که فشار غرب برای محدود کردن صادرات نفت خود راه به جایی نمی‌برد و در سال گذشته تعداد نفت کش‌هایی که محموله‌های بیمه شده از سوی غرب را حمل می‌کنند، افزایش یافته است.

روابط لندن و مسکو از سال ۲۰۱۸ به این سو، در پی ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روسیه در شهر سالزبری انگلیس تیره شده است. در این میان جنگ اوکراین هم که در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیرو‌های ناتو تا نزدیکی مرز‌های روسیه کلید خورد، به روابط متزلزل مسکو و لندن ضربه زده است.

این درحالی است که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با تحریم و اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین به تشدید تنش و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون صد‌ها شهروند و سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.