سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر مسئولان کشوری به خراسان جنوبی برای بررسی علل سانحه معدن طبس

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان کشوری برای بررسی علل سانحه معدن طبس به استان سفر می‌کنند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در پنجمین شورای برنامه‌ریزی استان با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت حادثه تلخ معدن زغال سنگ طبس گفت: مدیریت بحران استان در ۸۰ ساعت عملیات اجرایی و امدادرسانی توانست پیکر ۴۹ معدنچی حادثه دیده را از اعماق زمین خارج کند.

او با بیان اینکه با اتمام عملیات امداد و نجات، کار برای این حادثه به اتمام نرسیده است افزود: با توجه به کارگروه تشکیل شده در سطح ملی برای بررسی علل این حادثه، در هفته آینده جمعی از مسئولان کشوری از جمله دادستان کل کشور برای بررسی این موضوع به استان سفر خواهند کرد تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند و بعد از دو هفته نظر خود را به اطلاع مردم برسانند.

قناعت همچنین از تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی و ذی حسابان در جذب اعتبارات سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد و گفت: کل اعتبار تملک ملی و استانی برای خراسان جنوبی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است که از این رقم بیش از چهار هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده و تا ۳۱ شهریور که فرصت مالی برای جذب این اعتبار بوده، ۹۹.۸ درصد آن تحقق پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


جهانشاهی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی هم از آغاز طرح سرشماری کشاورزی از ۲۶ آذر به مدت ۴۵ روز در استان خبر داد و با اشاره به اعتبارات ردیف محرومیت زدایی، گفت: این اعتبارات برای سرفصل‌های راه، آب، مدارس و آبخیزداری بوده که بین این ادارات توزیع شده است.

او افزود: نزدیک به ۳۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های این چهار سرفصل اختصاص داده شده که صرف طرح‌های نیمه تمام می‌شود.

جهانشاهی با بیان اینکه خواست دولت این است که دهیاری‌ها در برخی از طرح‌های سطح متوسط و متوسط به پایین همراه دولت باشند تصریح کرد: با انجام مصوبات، ۲۷ دهیاری خراسان جنوبی کد دستگاه اجرایی را اخذ کردند که می‌توانند از سال آینده طرح‌ها را در دست بگیرند و از سرفصل‌های اعتبارات دولتی استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.