سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداییان:

هزار پرونده کیفری از ۶ هزار و ۲۰۰ برنامه بازرسی در کشور تشکیل شد

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ برنامه بازرسی سال ۱۴۰۲ از سوی این سازمان انجام شد که در نتیجه هزار پرونده کیفری تشکیل شد. 

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به شهرستان دامغان در قالب برنامه‌های سفر یکروز رییس و مسوولان عالی قوه قضائیه به استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: نتیجه بازرسی سال گذشته حدود ۱۱ هزار گزارش بود که از این تعداد حدود هفت هزار گزارش جنبه پیشگیرانه، هشدار و پیشگیری از سوءجریان جرایم و تخلفات بود، بیش از یک‌هزار پرونده کیفری و مابقی پرونده تخلفاتی تشکیل شد که به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در نهاد ریاست جمهوری یا بازرسی استان‌ها جهت پیگیری ارجاع شد.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی یک سازمان فرادستگاهی است و بر پرونده‌های مختلف همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه نظارت دارد که نتیجه آن در بخش‌های مختلف نظارتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مورد بازبینی قرارمی‌گیرد تا به حصول نتیجه می‌رسد.

خدائیان به سفر رییس قوه قضاییه به استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سمنان، معاونان در سطح شهرستان‌ها حضور دارند و در سفر به دامغان نیز که به سازمان بازرسی کل کشور سپرده شد، مجموعه و مشکلات مجموعه دستگاه قضایی، دادگستری، دادسرا، اداره ثبت اسناد و پزشکی قانونی طی بازدید‌ها بررسی شد تا مسائل و مشکلات پیگیری شود.

وی افزود: همچنین در بازدید از زندان دامغان با برخی افراد ملاقات داشتیم و نامه‌هایی دریافت شد که در اسرع وقت پیگیری می‌شود، همچنین بازدید از توقفگاه خودرو‌های توقیفی دامغان در دستور کار بود که مسائل و مشکلات آن نیز بررسی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

دفتر حمایت از تولید و سرمایه در سازمان بازرسی

خدائیان تصریح کرد: در سازمان بازرسی کل کشور دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذار ایجاد شد که هدف آن رفع و پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی است و هر واحد تولیدی می‌تواند طی تماس با تلفن ۱۳۶ یا درج گزارش در سامانه ir.۱۳۶ مشکلات خود را مطرح کند تا به صورت ویژه جلسه برگزار و با کمک دستگاه‌های اجرایی مشکلات را بررسی و رفع شود.

وی اضافه کرد: در این سفر نیز مشکلات واحد‌های صنعتی دامغان بررسی شد و پیگیری لازم انجام می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی، رعایت حال صنعتگران را داشته باشند.

معاون قوه قضائیه و رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تمام مشکلات مطرح شده در پی دیدار‌های مردمی، دیدار با اصحاب رسانه و بیان‌شده توسط مسئولان حوزه قضایی شهرستان جمع بندی و در پایان سفر در جلسه‌ای با مسئولان مطرح می‌شود و تعدادی از آن در سمنان توسط سازمان بازرسی استان و موضوعات کلان در سازمان مرکزی پیگیری قرار می‌گیرد.

خداییان در قالب هیات همراه رئیس دستگاه قضا به استان سمنان سفر کرده است .

دیدار با زندانیان و بررسی مشکلات آنان ،  بازدید از پارکینگ خودرو‌های توقیفی و تصادفی ، بازدید از بخش‌های مختلف اداره اداره ثبت و اسناد، بررسی مشکلات بهداشت و درمان و شهرک صنعتی و نیز دیدار مردمی  از برنامه های دیگر سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دامغان بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.