سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛

ایران - مراکش/ شاگردان شمسایی به مصاف شیرهای اطلس می روند

تیم ملی فوتسال ایران امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ به مصاف مراکش می‌رود.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ به میزبانی ازبکستان امروز از ساعت  ۱۶ به وقت تهران در سالن یونیورسال شهر بخارا به مصاف مراکش می‌رود.

ملی پوشان کشورمان در مرحله گروهی پس از پیروزی مقابل ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه F راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

در سوی مقابل مراکش با پیروزی در برابر تیم‌های ملی فوتسال پاناما و تاجیکستان به عنوان تیم دوم از گروه E راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد؛ آنها در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل پرتغال شکست خوردند.

تیم‌ملی فوتسال مراکش، از مدعیان قهرمانی در جام‌جهانی⁧ ۲۰۲۴⁩ و ابرقدرت قاره آفریقا، به انتخاب کارشناسان وبگاه معتبر فوتسال پلنت به عنوان بهترین تیم جهان در سال ۲۰۲۳ برگزیده شد و از شیر‌های اطلسی به عنوان یکی از بخت‌های فتح جام جهانی⁧ ۲۰۲۴⁩ ازبکستان یاد می‌شود. آنها تحت مربیگری هیچام دگویک که وی نیز در جمع ۱۰ مربی برتر جهان جای گرفته است، در سال ۲۰۲۳ در تورنمنت جام‌عرب که به میزبانی عربستان برگزار شده بود، به مقام قهرمانی دست یافتند.

ایران و مراکش پیش از این نیز بار‌ها به مصاف یکدیگر رفته‌اند. آخرین تقابل این دو تیم در فروردین سال جاری و در تورنمنت چهارجانبه ویتنام بود، جایی که مراکش با تیم زیر ۲۳ سال خود موفق شد ایران را با نتیجه پنج بر چهار شکست دهد. در جام جهانی ۲۰۱۶، ایران با پیروزی پنج بر سه مقابل مراکش موفق شد این تیم را از پیش‌روی بردارد.

همچنین در جام‌جهانی ۲۰۱۲ نیز تیم‌ملی فوتسال ایران توانست با نتیجه دو بر یک حریف خود را شکست دهد. این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که ایران همواره در مقابل مراکش عملکرد خوبی داشته است، اما باید دید که در این دیدار حساس چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.