سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

سازمان تبلیغات اسلامی برای تحول در حوزه‌های فرهنگی و دینی برنامه ارائه دهد

آیت‌الله ناصری گفت: لازم است دانش‌آموزان بر اساس تحول در حوزه‌های فرهنگی و دینی تربیت شوند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد  در دیدار با معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع بیماری‌ها، بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: باید از ظرفیت مساجد در راستای پیشگیری از مشکلات استفاده شود و البته مدارس نیز بسیار در این زمینه اثرپذیر خواهد بود.

وی بر لزوم تدوین برنامه و راهکار برای حل مسائل فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و... تاکید کرد و افزود: بخش عمده‌ای از این دستورالعمل‌ها را می‌توان با استفاده از دستورات و احکام دین، تدوین کرد.

امام جمعه یزد همچنین با تاکید بر لزوم ارائه راهکار توسط اندیشمندان برای تربیت دینی و چند بُعدی دانش‌آموزان بیان کرد: دانش‌آموزان اغلب تک بُعدی آموزش می‌بینند و با احکام دین و مهارت‌های زندگی ناآشنا هستند بنابراین لازم است بر اساس برنامه‌ای همه‌جانبه تربیت شوند و آموزش ببینند.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید به نحوی تربیت شوند که در هنگام مواجه شدن با افکار و اندیشه‌های مختلف، قدرت تشخیص خوب و بد را داشته باشند و بتوانند مسیر درست را تشخیص دهند.

وی بر لزوم ورود سازمان تبلیغات اسلامی و ظرفیت‌های آن در این حیطه تاکید کرد و گفت: نقش تربیتی روحانیون باید در مدارس و مساجد نمود پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر تربیت دینی و هویت الهی در کودکان امروز شکل بگیرد، در آینده مدیران با تدبیر، دلسوز، خدا ترس، پیگیر امور مردم و خلاق خواهیم داشت در غیر این‌صورت نه تنها با بحران مدیریتی بلکه با بحران هویتی مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه آینده کشور ما در همه بخش‌ها و ابعاد نیازمند تحول و پیشرفت است، گفت: ما باید فرزندان خداجو، خلاق، متفکر و اندیشمند پرورش دهیم تا در آینده در حوزه‌های صنعت، پزشکی، علمی، دینی و تمامی بخش‌ها پیشرفت‌های جدی داشته باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت مسجدمحوری در محله‌ها گفت: می‌توان با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های ورزشی در مساجد ایجاد نشاط و خاطره‌سازی کنیم.

حجت‌الاسلام کشوری با بیان اینکه مساجد در محلات ایجاد امنیت می‌کنند، افزود: بسته توصیه‌های پیشگیرانه پیامبر اکرم (ص) تدوین شده و در مساجد توسط ائمه جماعات ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.