سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۳ هزار ماموریت آتش نشانی در گیلان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۲۲۸ ماموریت اعم از اطفا حریق و امداد و نجات در حوادث از سوی آتش نشانان این سازمان انجام شده‌است.

شهرام مومنی گفت: آتش سوزی علفزار و ضایعات با ۷۰۸ مورد، منزل مسکونی با ۳۹۸ مورد در میان آتش سوزی‌ها و محبوس شدن در آسانسور با ۴۴۵ مورد در بخش حوادث و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، بسته شدن درب بدون محبوس شدن با ۲۹۱ مورد بیشترین تعداد ماموریت‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد حریق مسکونی به علت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده‌است اضافه کرد: ۲۳ درصد از مجموع حریق‌های مسکونی و ۲۷ درصد آتش سوزی واحدهای تجاری دارای بیمه آتش‌سوزی بودند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان کرد: همچنین از مجموع حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات، میانگین رسیدن به محل حریق در داخل محدوده حدود چهار دقیقه و ۵۲ ثانیه بوده‌ ضمن اینکه ۶۶۲ نفر در این حوادث نجات یافتند؛ ۱۶۴ نفر مجروح و ۱۵ نفر فوت شدند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در این مدت اضافه کرد: واحد آموزش و پیشگیری سازمان نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور مجوز ایمنی ( پایان کار، طرح ایمنی ساختمان و بررسی علل و انگیزه بروز حریق) اقدام کرده‌است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان کرد: از مجموع سه هزار و ۳۱ مورد فعالیت کارشناسان واحد پیشگیری این سازمان ۲ هزار و ۶۶ مورد صدور طرح ایمنی ساختمان، ۵۱۵ مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان و ۲۲۷ مورد بازدید از اماکن مختلف توسط کارشناسان حوزه پیشگیری و ۲۲۳ مورد بررسی و علل بروز حریق انجام شده‌است.

مومنی اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان، کارکنان ادارات، نیروهای سپاه، انتظامی و بسیجی، آموزش درون سازمانی، سرای محلات، آتش نشانان داوطلب و آموزش شاخه کار و دانش از دیگر کارهای انجام شده در نیمه نخست امسال است.

وی اضافه کرد: خرید تجهیزات آتش نشانی از جمله تشک نجات، دستگاه تنفسی مخصوص نجات، تخلیه دود، تجهیزات فردی،جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی برای کمبود نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی رشت و راه اندازی یک ایستگاه آتش نشانی در مسکن مهر از جمله برنامه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت است.

رشت دارای ۱۵ ایستگاه آتش نشانی و ۳۸۳ نیرو است؛ هفت مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نام گرفته‌است.

برچسب ها: آتش نشان ، ماموریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.