سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخبه همدانی فاتح فستیوال مخترعان در آمریکا شد

مصطفی شاملویی با اختراع پاتن درمان سرطان ریه رتبه نخست جهان را در فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های آمریکا «SVIIF ۲۰۲۴» کسب کرد.

 نخبه همدانی گفت: فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های آمریکا (SVIIF ۲۰۲۴) در ۲۰۲۴ میلادی برابر با مرداد ماه ۱۴۰۳ از سوی فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) و با حمایت سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، موسسه مخترعان کشور آمریکا (UIA) در منطقه سیلکون ولی (مرکز نمایشگاهی سانتا کلارا) برگزار شد.

شاملویی گفت: در این فستیوال مخترعان، دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا و موسسات علمی و تحقیقاتی بیش از ۳۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، بحرین، بلغارستان، چین، کرواسی، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، ایسلند، ایرلند، کره جنوبی، فلیپین، لهستان، کامرون، اسپانیا و سوئد حضور داشتند.

او گفت: با توجه به حمایت سازمان‌های مهم بین المللی درحوزه اختراعات و همچنین برگزاری در منطقه سیلکون ولی که از مهم‌ترین قطب‌های نوآوری و فناوری تحول آفرین جهان است، این عرصه جهانی یکی از برترین و معتبرترین نمایشگاه‌های اختراعات در دنیا محسوب می‌شود.

این نخبه علمی گفت: پس از تأیید طرح اولیه با عنوان تولید پاتن سرطان ریه و ارسال آزمایش‌ها به دانشگاهی در کالیفرنیا، دعوت نامه‌ای برای حضور یک تیمی ۱۱ نفری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با سرتیمی بنده ارسال شد.

شاملویی گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از ۴۰ کشور جهان در فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های کشور آمریکا شرکت کرده بودند و تنها در رشته پزشکی ۲۰۰ طرح پزشکی ارایه شد که در درمان سرطان ریه رتبه اول جهانی را کسب کردیم.

او گفت: فرآورده نانوداروی HOCl با قابلیت رهایش کنترل شده در موضع تومور برای درمان سرطان ریه به‌طور ویژه در صنایع پزشکی و دارویی کاربرد دارد.

نخبه همدانی گفت: با استفاده از این سیستم پیشرفته دارورسانی، امکان دستیابی به درمان مؤثرتر سرطان ریه با کاهش عوارض جانبی و بهبود کارایی تحویل HOCl به تومور فراهم می‌شود.

برچسب ها: مخترعان ، نخبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.